استاندار سمنان از آغاز سیر نزولی کرونا خبر داد و گفت: عادی انگاری کرونا زنگ خطر بازگشت به سیر صعودی را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا سمنان ضمن بیان اینکه پس از گذر از وضعیت ثبات کرونایی در استان، سیر نزولی کرونا آغاز شده است گفت: این وضعیت ثابت نیست و تداوم آن نیازمند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط هم استانی‌ها است.

او افزود: استان سمنان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جزو ۳ استان برتر و از نظر رعایت فاصله اجتماعی نیز رتبه دوم را کسب کرده است.

استاندار سمنان ابراز داشت: باتوجه به محدودیت‌های کرونایی و وضعیت کسب و کار اصناف، مصوب شد تا بانک‌ها از صدور گواهی عدم پرداخت چک به مدت ۱۰ روز خودداری کنند.

به گفته آشناگر در شهرستان‌های رنگبندی قرمز و نارنجی کرونایی، مراسم‌های شب‌های قدر در فضای باز با رعایت دستوالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی با محدودیت زمانی ۲ ساعت برگزار می‌شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: تلاش می‌شود با اجرای روند نظارت‌ها بر کنترل ورودی و خروجی شهر‌ها به صورت مطلوب توسط نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی انجام و تقویت شود، تا سیرنزولی ابتلا به کرونا در استان تداوم یابد.

او ادامه داد: واکسیناسیون برای گروه‌های هدف آغاز شده و سمنان جزو استان‌هایی بوده است که زودتر از استان‌های دیگر شروع کردند و تلاش می‌شود با همین روند ادامه یابد.

به گفته استاندار سمنان اقدامات صورت گیرد تخت‌های مورد نیاز تامین و افزایش یابد تا در صورت بروز پیک بعدی با مشکل مواجه نشویم.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، تمامی شهرستان‌های استان سمنان قرمز و تنها شهرستان آرادان و میامی در وضعیت نارنجی قرار دارد.

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ضمن بیان اینکه وضعیت ابتلا به کرونا در جمعیت تحت پوشش سمنان به نقطه مطلوبی رسیده گفت: آمار ابتلا و روند نزولی شکننده است و امکان بروز سیر صعودی وجود دارد.

او افزود: در مجموعه تحت پوشش دانشگاه بیماران سرپایی و بستری ۲۲۰ بیمار تحت مراقبت و درمان هستندکه ۳۸ نفر به صورت سرپایی در کلینیک‌های درمانی خدمات دریافت می‌کنند.

به گفته دانایی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان شناسایی شدند.

او ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در مجموعه تحت پوشش دانشگاه ۲۷ بیمار جدید در بیمارستان بستری شدند و این آمار نشان دهنده آن است ک چرخه ابتلا به بیماری هم چنان تداوم دارد.

رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود نیز در این جلسه گفت: شیب نزولی ابتلا به کرونا در شاهرود آغاز شده و خوشبختانه پیک صعودی را پشت سرگذاشتیم.

او ضمن اشاره به وضعیت ثبات ابتلا در روز‌های گذشته در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه گفت: روند ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است.

چمن ادامه داد: تامین دارو، تجهیزات پزشکی، منابع مالی مورد نیاز بمنظور جلوگیری از بروز مشکلات وچالش‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود تلاش می‌شود با اقدامات صورت گرفته پوشش حداکثری واکسیناسیون در جمعیت تحت پوشش دانشگاه محقق شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.