عملیات برداشت چغندر قند پاییزه در شهرستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین با اشاره به اینکه میانگین عملکرد این کشت در هر هکتار ۶۰ تن است گفت : این محصول هم اکنون به قیمت کیلویی ۱۲۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

او با اشاره به اینکه کشت محصول چغندر قند پاییزه در شهرستان قصرشیرین نوپاست گفت : نیاز به آبیاری کمتر ومقاومت به تنش‌ها واسترس‌های محیطی، تناوب کشت و بالا بردن کیفیت خاک جهت محصول بعدی، و مبارزه فیزیکی با رشد علف‌های هرز در خود مزرعه و حذف بذر علف‌های هرز در کشت‌های بعدی که تناوب هستند از مزایای کشت این محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین افزود: کارخانه قند اسلام آباد، بیستون و قزوین محصول چغندر قند را از کشاورزان خریداری می‌کنند؛ و علاوه پرداخت بهاء این محصول صنعتی مشوق‌های هم از جمله کرایه حمل وقند و تفاله به پیمانکاران طرف قرارداد خواهد داد

او افزود: برداشت این محصول از یازدهم اردیبهشت در این شهرستان آغاز و تا دهم خرداد ادامه دارد.

برداشت چغندر ند در شهرستان های کرمانشاه

هوشیار مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری علی رغم مشکلات متعدد و کمبود بذر این محصول در سطح هزار و ۱۵۰ هکتار از مزارع شهرستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین کشت شد که پیش بینی می‌شود ۵۸ هزار تن محصول از مزارع چغندر قند پاییزه استان برداشت شود.

او با بیان اینکه محصول برداشت شده توسط ۴ کارخانه قند بیستون، اسلام اباد غرب، همدان و قزوین خریداری خواهد شد، گفت : برای برداشت این محصول امسال با استفاده از تسهیلات بانکی ۷ ست برداشت چغندر قند در شهرستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین خریداری شده است.

او افزود: در سال زراعی گذشته ۱۹ هزار و ۴۵۱ تن چغندرقند پاییزه از سطح ۳۹۰ هکتار از مزارع مناطق گرمسیری استان برداشت شد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان افزود: چغندر قند یکی از محصولات زراعی عمده در تناوب مزارع آبی استان است که در دو تاریخ کاشت به صورت بهاره در مناطق معتدل و سرد استان شامل شهرستان‌های اسلام آبادغرب، کرمانشاه، صحنه، هرسین، کنگاور و به صورت پاییزه در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب کشت می‌شود.

 هوشیار گفت: استان کرمانشاه به لحاظ سطح کشت و میزان تولید چغندر قند در بین استان‌های کشور رتبه سوم را داراست و سهم به سزایی در افزایش ضریب خود اتکایی شکر دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.