فعال حوزه کارگری گفت: علت روزگار سخت کارگران را نباید در تحریم‌ها و مسائل خارجی جستجو کرد بلکه علت واقعی آن در جریان‌های داخلی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان سهرابی فعال حوزه کارگری گفت: از نگاه تاریخی و ایدئولوژیک ما عادت داریم که خود از مسئولیت فرار کنیم و ناکامی‌های داخلی و  حوادث را بر گردن عوامل و دسیسه‌های بیرونی و حتی اقلیمی بیندازیم؛ در عرصه کارگری نیز این آفت وجود دارد؛ پرسش آغازینی که مطرح است اینکه واقعا چه کسانی باعث می‌شوند که عرصه زندگی بر کارگران تنگ‌تر شود؟

او افزود: علی‌رغم تلاش نمایندگان در شورای عالی کار و تصویب افزایش مزد ۱۴۰۰، می‌بینیم این دستمزد حلاوت نداشته و بی‌انضباطی اقتصادی و نوسانات ارز کام خانواده‌های کارگران را تلخ کرده است.

فعال حوزه کارگری ادامه داد: علت تامه این مسئله را نباید در تحریم‌ها و مسائل خارجی جستجو کرد بلکه علت واقعی آن در جریان های داخلی است؛ دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی توزیع کرد و شاید انتظار متولیان کارگری این بوده که کارگران هم باید در همان زمان به ذخیره دلار می‌پرداختند تا امروز وضعیت بهتری داشته باشند!


بیشتر بخوانید


سهرابی بیان کرد: در برداشت‌های میلیاردی از صندوق ذخیره ارزی هم احتمالا کارگران مقصر بوده‌اند؛ امروز تشکل‌های صنفی متعدد در امور کارگران به خود اجازه مداخله می‌دهند و کارگران نمی‌توانند جز سکوت و مشاهده وضعیتی که برای آن‌ها ساخته می‌شود کار دیگری صورت دهند.

او تصریح کرد: از سوی دیگر بازهم احتمالا کارگران مقصر بوده‌اند که پرسشگری و مطالبه‌گری نکرده و هر روز طرح‌ها و لوایح بدون نظر شرکاء اجتماعی در صحن علنی و هیئت وزیران تصویب می‌شود.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.