تخریب اسکله‌های غیر مجاز در بابلسر

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران از تخریب اسکله‌های غیر مجاز در بابلسر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نیری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران در حاشیه تخریب اسکله‌های غیر مجاز بستر رودخانه بابلرود در بازه شهری بابلسر، گفت: با توجه به اخطار‌های متعدد که از دو سال پیش شروع شد از مجموع ۴۵ واحد غیر مجاز ۳۳ دکه و اسکله که دربستر جریانی رودخانه قرار داشتند با پیگیری‌ها و اخطار‌های متعدد بصورت داوطلبانه نسبت به برچیدن آن اقدام و ۱۲ اسکله دیگر تمکین نکردند.

او با اشاره به مصوبات و دستور رییس و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان در بازگشایی این رودخانه، افزود: علاوه بر اتمام زمان قرار داد، در اجرای طرح نیز تخلفاتی از قبیل احداث سازه‌های غیر فنی، افزایش سالانه بنا، استفاده‌های غیر اخلاقی و غیر اصولی وجود داشته که به زیبایی شهر نیز آسیب رساند.

نیری گفت: آب موهبت الهی وثروت ملی است واولین گام در حفظ آن حفاظت از بستر وحریم رودخانه‌ها و تالاب هاست.

او افزود: سازه‌های غیر مجاز فوق که بدون برنامه و طرح احداث شده و جلوه شهر را هم نازیبا کرده بود با خاکریزی و ریختن نخاله، عرض گذر عبور سیلاب را نیز کاهش داده و در صورت وقوع سیلاب‌های احتمالی سنگین که نمونه آن در سال‌های ۹۷و۹۸ در بیشتر رودخانه‌های استان باعث آسیب به تاسیسات، اراضی مجاور و منازل مسکونی شده بود احتمال وارد شدن خسارات در این نقطه نیز وجود داشته است.

نیری گفت: شرکت آب منطقه‌ای مازندران نه تنها با توسعه گردشگردی و زیبا سازی و بطور کلی فعالیت‌های گردشگری وتفریحات سالم در مجاری آبی و رودخانه‌ها مخالفت نداشته بلکه با رعایت ضوابط و مقررات پیشرو در چنین طرح‌هایی در کل کشور بوده است.

او افزود: امیدواریم با اقدامات این شرکت راه برای ورود جدی‌تر شهرداری بابلسر به مسئله تنظیف و بازگشایی مجاری ابی و رودخانه‌ها در محدوده شهر وفق وظایف قانونی محوله از جمله ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها باز شده و بتوانند با اجرای طرح و برنامه مدون، یکی دیگر از طرح‌های گردشگردی در منابع آبی را پیگیری و به سرانجام برسانند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت:با تعامل و همکاری سازنده همه دستگاه‌ها و مشارکت مردم اعیانی‌های غیرمجاز توسط این شرکت به طول یک کیلومتر و عرض ۶۰ متر قلع و قمع و بازگشایی شد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار