سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به برگزاری نشست صلح افغانستان در دوحه گفت: نمایندگان روسیه، آمریکا، چین و پاکستان از طرف‌های افغانی می‌خواهند تا برای پیشبرد روند مذاکرات با هدف امضای توافقنامه صلح افغانستان تلاش کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشستی براساس بررسی وضعیت افغانستان و پیگیری روند صلح در این کشور در دوحه برگزار شد که نمایندگان روسیه، آمریکا، چین و پاکستان در آن حضور داشتند.

در پی برگزاری این نشست، اعضای حاضر با انتشار بیانیه‌ای مشترک، از تداوم گفتگو‌ها حمایت و اعلام کردند: از ادامه گفتگو‌ها میان طرف‌های مختلف در این باره حمایت می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: از حمایت‌های طولانی مدت دولت قطر برای تسهیل روند عملیات صلح در افغانستان تشکر می‌کنیم و از همه طرف‌های افغانستانی می‌خواهیم تا به سمت صلح فراگیر و آتش بس دائمی حرکت کنند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در راستای برگزاری این نشست، اعلام کرد: یک نشست دیگر با حضور گروه تروییکای گسترش یافته شامل روسیه، آمریکا، چین و پاکستان در روز سی ام ماه آوریل و در سطح نمایندگان ویژه در دوحه برگزار شد.

وی افزود: نمایندگان این چهار کشور دیدار‌های جداگانه‌ای با هیات دولت افغانستان و گروه طالبان داشتند.

زاخارووا ادامه داد: طی این نشست دورنمایی از روند حل و فصل صلح آمیز وضعیت افغانستان بررسی شد و همچنین به موضوع اعلام خروج نیرو‌های آمریکا و ناتو از تا ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ نیز پرداخته شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: نمایندگان کشور‌های حاضر در این نشست از طرف‌های افغانی خواستند تا در جهت کاهش سطح خشونت‌ها و همچنین پیشبرد روند مذاکرات با هدف امضای توافقنامه صلح افغانستان تلاش کنند.

ناتو و آمریکا طی چند روز اخیر اعلام کرده اند که خروج نظامیان از افغانستان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار