رییس اداره طرح‌ها و برنامه ریزی سازمان صنعت،  معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۲۷۴ فقره جواز تأسیس استخراج رمز ارز‌های الکترونیکی از زمان ابلاغ دستورالعمل مربوطه جهت صنعتی سازی و ساماندهی مراکز و استخراج در این استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سیفعلی ضربی رییس اداره طرح‌ها و برنامه ریزی سازمان صنعت،  معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: بر اساس مجوز‌های صادره در حوزه استخراج رمز ارز‌های الکترونیکی پیش بینی می‌شود که بیش از ۱۲ هزار و ۵۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان صورت گیرد با این سرمایه گذاری برای ۹۵۴ نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم می‌شود.

او اضافه کرد: مطابق با دستور العمل، صدور مجوز برای استخراج رمز ارز علاوه بر زمین‌های داخل شهرک‌های صنعتی در محل واحد‌های فعال و راکد داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی نیز امکان پذیر است.

رییس اداره طرح‌ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به دستورالعمل جدید متقاضیان می‌توانند به چهار روش شامل سرمایه گذاری در طرح‌های بهینه سازی مصرف برق، تأمین برق از طریق نیروگاه‌های تجدید پذیر (اعم از موجود و جدید)، نصب و بهره برداری از مولد‌های حرارتی و اتصال به شبکه و خرید انرژی از شرکت برق استان، تامین برق کنند.

او اظهار کرد: متقاضیان پس از اخذ جواز تأسیس و تعیین محل استقرار (محل مجاز) می­ توانند از طریق خرید از تولیدکنندگان داخلی دارای پروانه­ بهره­‌برداری، واردات و ثبت سفارش دستگاه‌­ها بنام خود، خرید از دارندگان گواهی یکتا که مراحل خود اظهاری دستگاه‌ها را طی کرده باشند و خرید از وارد کنندگان مجاز دستگاه­ها نسبت به تأمین دستگاه­های مورد نیاز خود اقدام کنند در غیر این صورت دستگاه‌های موجود در واحد قاچاق و غیر قانونی محسوب خواهند شد.

ضربی افزود: جهت توسعه این صنعت نوپا و دانش بنیان که در راستای اقتصاد دیجیتال است با حمایت و پشتیبانی شرکت‌های برق، گاز و شهرک‌های صنعتی نسبت به ایجاد شهرک تخصصی استخراج رمز ارز و تولید دستگاه­های ماینر با اولویت برق خودتأمین، ایجاد نیروگاه­های حرارتی و تجدید پذیر جهت استقرار واحد‌های استخراج رمز ارز و سرمایه ­گذاران داخلی و خارجی جهت احداث واحد‌های تولیدی دستگاه­های ماینر اقدام کرد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.