سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه ای اعلام کرد احکام جدید مستمری بگیران این سازمان صادر شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان تامین اجتماعی در این اطلاعیه که در حضور رئیس کانون عالی بازنشستگان و رئیس اتحادیه پیشکسوتان بازنشستگان تامین اجتماعی و دیگر اعضای کانون‌های بازنشستگی اعلام شد، آمده است: احکام جدید مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در اجرای متناسب سازی مرحله دوم و سناریوی مورد توافق با اعضای کانون عالی بازنشستگان و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری صادر شد.

بر اساس این اطلاعیه در احکام جدید

اولاً: اعمال ماده ۹۶ (افزایش سنواتی) بر مجموع مبالغ مستمری و متناسب سازی اسفند سال ۱۳۹۹ مستمری بگیران صورت پذیرفت.

ثانیاً: جبران ۷۵% عقب ماندگی مستمری سال برقراری به نسبت حداقل مستمری

ثالثاً: با توجه به انتظارات و مطالبات همه سطوح مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی، پس از اعمال ماده ۹۶ (افزایش سنواتی) و اجرای متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیچ مستمری بگیری کمتر از ۱.۵ برابر مجموع پرداختی اسفند سال ۱۳۹۹ نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
لطفا توضیح دهید 75 درصد اعاده نسبت به زمان برقراری به چه کسانی تعلق میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۴۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر، خدا قوت؛ عزیزان احکام جدید صادره فقط برای بازنشستگان که در قید حیاط هستن و سی سال سابقه و بالاتر دارند بسیار عالی شده و مجدد افزایش یافته ، مثلا در دو مورد ۱) متناسب سازی 75 درصد اعاده نسبت به سطح زمان برقراری و ۲) تفاوت تطبیق متناسب سازی با حداقل 50 درصد افزایش، افزایش پیدا کرده و براشون خیلی خوب شده، ولی در کل این دو مورد در مستمری بازماندگان مثلا با 23 سال سابقه اصلا اعمال نشده و تامین اجتماعی اومده قانون خودش رو دور زده و اومده 125 درصد ذکر شده رو اعمال نکرده، اومده با عنوان: تفاوت تطبیق متناسب سازی حداقل دریافتی بر اساس سابقه رو ملاک قرار داده و مبلغ بسیار ناچیزی به عنوان مثال ررای همان بازمانده با 23 سال سابقه مبلغ جالب توجه: 6594 تومان اضافه کرده که فرق این دو مورد بازنشسته و بازمانده زمین تا آسمان است، مثلا در یک مورد بازنشسته با احتساب 125 درصد اعمال شده مبلغ 300 هزار تومان و بازمانده فوق 6 هزار تومان به احکامشون اضافه شده، تامین اجتماعی با این سیاست یک بام و دو هوای خود یک ظلم بسیار بزرگ آنهم تعمدا و آگاهانه به مستمری بگیران بازمانده کرد،از باشگاه خبرنگاران جوان و دیوان عدالت اداری خواستار پیگیری در چگونگی اعمال قانون، فرمول و ... در صدور احکام قدیم و جدید را داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید جلوی گرانی گرفته بشه وگرنه با افزایش حقوق هم نمی شه مطلوب زندگی کرد. شما افرایش می دید و اجناس هم گرون می شوند. از یک طرف هم می گویید خط فقر 10 میلیون تومان است و اون وقت حقوق ها مثلاً می شه 4 میلیون تومان.
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین
۱۰:۲۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
من واقعا نگران شده بودم ! سه روز بود در باره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دولتی ها چیزی نمیگفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
به خدا تبعیض آشکار. یکی نیست به داد ما بازنشستگان تامین اجتماعی برسه؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین‌مظفری
۰۳:۱۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بهتراست‌ازاخبارتکراری‌صرفه‌نظرکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
با این همه بوق وکرنا در خصوص همسانسازی حالا که اقدام به صدور حکم کرده اند باز اون اتفاقی که کشوریها ولشکریها در همسان سازی به اجرا در آورده اند مسئولین تامبن اجتماعی انجام نداده اند وباز تفاوت هچنان هم با کارمندان شاغل وهم بابازنشستگان کشوریها مشاهده میشه ما گفتیم این آقایان که دارند این پا واون پا میکنند آخر درست انجام نمیدهند
آخرین اخبار