کارشناس هواشناسی گفت: در بسیاری از مناطق کشور بارش های بهاری همچنان ادامه خواهد داشت.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امشب در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، غرب اصفهان، شمال فارس، هرمزگان و همچنین در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب سواحل دریای خزر و دامنه های البرز مرکزی واقع در استان های زنجان، قزوین و البرز و رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر بارش پراکنده رگبار رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می رود، افزود: در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال هرمزگان رگبار و رعد و برق شدید رخ خواهد داد و در این مناطق احتمال وقوع تگرگ نیز وجود دارد.

او یادآور شد: در روز شنبه سامانه بارشی در شمال غرب تقویت شده و علاوه بر اردبیل و آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان در مناطقی از ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی نیز از بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد .

او یادآور شد :روز یکشنبه سامانه بارشی در قالب مناطق کشور فعال بوده و سبب بارش می‌شود .

ضیائیان بیان کرد: در روز یکشنبه در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین ، البرز، تهران و غرب سمنان گیلان و مازندران رگبار و رعد و برق شدید انتظار می‌رود.

او توضیح داد: روز دوشنبه در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، ایلام، کردستان، خوزستان و در سایر مناطق کشور بارش ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز سه شنبه در سمنان، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: در روز شنبه در شمال غرب و روز یکشنبه و دوشنبه در استان های ساحل خزر و استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کاهش نسبی دما را خواهد داد .

او درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف و بعد از ظهر افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود و بیشترین دمای تهران ۳۰درجه و کمترین آن ۱۹ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما که شروعی ندیدیم که بخواییم ادامه اش رو ببینیم.
آخرین اخبار