بزرگترین هواپیمای حامل جهان با نام «استراتولانچ» پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپیس دات کام، بزرگترین هواپیمای حامل با نام «استراتولانچ» که برای حمل و نقل وسایل نقلیه مافوق صوت آماده شده است، دومین پرواز آزمایشی خود را صبح پنجشنبه (۲۹ آوریل) انجام داد.

بال‌های این هواپیمای غول پیکر ۱۱۷ متر است که با این اوصاف وسیع‌تر از یک زمین فوتبال است. استراتولانچ در طول پرواز آزمایشی خود روز پنجشنبه به ارتفاع ۱۴۰۰۰ فوت (۴۲۶۷ متر) و حداکثر سرعت ۱۹۹ مایل در ساعت (۳۲۰ کیلومتر در ساعت) رسیده است که از نظر کارشناسان موفقیت آمیز بوده است.

مدیر ارشد عملیاتی استراتولانچ، در یک کنفرانس خبری پس از پرواز گفت: ما از عملکرد هواپیمای استراتولانچ امروز بسیار خوشحالیم و از اینکه چقدر هواپیما به پرتاب اولین وسیله مافوق صوت خود نزدیک است، بسیار هیجان زده هستیم.

پل آلن از بنیانگذاران مایکروسافت، استراتولانچ را در سال ۲۰۱۱ با این ایده که برای پرتاب ماهواره در هوا استفاده شود، بیان کرد. اما عمر آلن کمتر از آن بود که لحظه تحقق رویایش را ببیند، او در اکتبر ۲۰۱۸ درگذشت.

این شرکت در اکتبر ۲۰۱۹ به صاحبان فعلی خود فروخته شد. این هواپیما اکنون به عنوان یک سکوی پرتاب متحرک برای وسایل نقلیه مافوق صوت، صنایع دستی قابل تحرک که حداقل پنج برابر سریع‌تر از سرعت صدا حرکت می‌کنند، عمل خواهد کرد.


بیشتر بخوانید 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار