معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از کاهش تعداد مراجعان مبتلا به کووید ۱۹ به بیمارستان‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر ابراهیم جلیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به روند کاهشی مراجعه مبتلایان کووید ۱۹ به مراکز درمانی گفت: در حال حاضر تقریباً ۱۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند و روزانه، میانگین ۵۰۰ نفر به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: در هفته‌های گذشته مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها با یک شیب شدید صعودی بود، اما در حال حاضر این مراجعه کمتر شده و انتظار میرود در هفته آینده این روند باز هم کاهشی باشد.

او در رابطه با وضعیت استان همدان از نظر تجهیزات درمانی گفت: مشکل خاصی از نظر دارو نداریم و تنها مشکل ما کمبود تخت‌های I.C.U است، اما شرایط به صورتی نیست که اگر بیماری نیاز به بستری داشته باشد، این کار انجام نشود.

دکتر جلیلی با بیان اینکه یک بیمارستان صحرایی در همدان برپا شده است، افزود: این بیمارستان سیار برای درمان سرپایی بیمارانی است که وضعیت آن‌ها پایدار است و می‌توانند در خانه بمانند، اما نیاز به مراجعه روزانه به بیمارستان برای تزریق دارو دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیمارانی که علائم تنفسی دارند نیز در ابتدا به این بیمارستان صحرایی ارجاع داده می‌شوند و به نوعی اورژانس بیماران تنفسی است. روند کاهشی مراجعه مبتلایان کووید ۱۹ به مراکز درمانی

او در رابطه با کاهش سن بیماران بستری کووید ۱۹ خاطرنشان کرد: در اوایل این پاندمی، افرادی که در سنین بالا بودند بدحال می‌شدند و نیاز به بستری داشتند، اما در این پیک متأسفانه جوانان نیز درگیری شدید با این بیماری دارند و معمولاً همه اعضای خانواده با هم مبتلا می‌شوند.

جلیلی اضافه کرد در این شرایط مردم باید از حضور در تجمعات خودداری و فاصله اجتماعی را رعایت کنند همچنین در صورت داشتن علائم بیماری اول به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/د.ا

برچسب ها: علوم پزشکی ، کووید ۱۹
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.