معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: سامانه ملی و جامع ثبت اطلاعات پرستاران در کشور طراحی شده است.

مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در حوزه پرستاری اظهار کرد: در حال حاضر حرفه پرستاری از رشد و توسعه خوبی در زمینه های آموزش، پژوهش و ارائه خدمات مراقبتی برخوردار شده است و به دلیل نیاز مبرم به مراقبت های تخصصی پرستاری در کشور آیین نامه ارائه خدمات تخصصی و جامعه محور پرستاری متناسب با شرایط ملی و مقتضیات نظام سلامت تدوین شده است.

او ادامه داد: بر اساس آیین نامه ارائه خدمات تخصصی و جامعه محور پرستاری، پرستار متخصص به فارغ التحصیلان ارشد و دکتری رشته پرستاری دارای سابقه کار بالینی دارنده پروانه صلاحیت حرفه ای گفته می شود که همکاران ما در یکی از رشته های تخصصی آموزش های کوتاه مدت را دیده باشند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: حوزه کاری پرستاران بر اساس نیاز کشور در حوزه سلامت در سطح های پیشگیری اولیه، خانواده ها، توانبخشی است و سطح اختیارات پرستاران متخصص بستگی به سیاست گذاری و رده تخصصی متفاوت است.

او گفت: سامانه ملی و جامع ثبت اطلاعات پرستاران و گروه های وابسته با هدف ایجاد بستری یکپارچه و مورد نیاز پرستاران و نظام سلامت در کشور طراحی شده است.

حضرتی افزود: در سامانه ملی و جامع ثبت اطلاعات پرستاران اطلاعات تحصیلی، سوابق کاری و امتیازات باز آموزی پرستاران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
این خانم ، نمونه یک دوره فرد بی مسیولیت، وباری به هر حهت هست، این سامانه چه دردی از سلامت کشور را قراره درمان کنه؟یا چه مسکلی از پرستاران را؟