محامی گفت: فعالان عرصه فرهنگ باید جایگاه و نقش خود و جریان مقابل را درک کرده و اگر خود را کارگزار حضرت ولیعصر (عج) می‌دانند قطعا دقت بیشتری باید به مسائل جامعه داشته باشید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی سیستان و بلوچستان ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) ضمن قرائت و ترجمه فرازی از دعای «اللهم هذا شهر رمضان»، اظهارداشت: یکی از ویژگی‌های انقلاب ما مباحث فرهنگی و تلاش برای گسترش و حاکمیت فرهنگ اسلامی در جوامع بشری است.

امام جمعه زاهدان افزود: گسترش فرهنگ اسلامی و اینکه سبک زندگی ما اسلامی باشد و احکام الهی و آیات نورانی قرآن در جامعه حکم فرما شود از موضوعات مورد تاکید امامین انقلاب بوده است.

آیت‌الله محامی با بیان اینکه زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) یکی از شاخصه‌های انقلاب اسلامی است افزود: کاری که بناست به امام زمان(عج) عرضه شود باید شایستگی کافی را داشته باشد و مزد خود را نیز از خود ایشان بگیریم زیرا امام زمان (عج) به خوبی به عمق، ارزش و اخلاص فعالیت‌ها آگاه است.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: اگر دقت داشته باشیم که برای چه کسی کار می کنیم و با چه کسی طرف هستیم قدر خود و کارمان را بیشتر دانسته و دچار آسیب نمی شویم؛ برای اینکار سرمایه گذاری کرده و با حضرت ولیعصر (عج) معامله می کنیم مانند کاری که شهدا در جبهه های مختلف انجام داده اند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در عرصه فرهنگ با قلب و فکر مردم سروکار داریم، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم دل به عنوان مرکز فهم، بینش و عاطفه آمده و به شرطی می توانیم بر دل و جان مردم تاثیر بگداریم که روی دل و جان خود کار کرده باشیم.

وی‌ ادامه داد: اگر می‌خواهیم بر دل و جان مردم تاثیر بگذاریم و آنها را به سمت معارف نورانی اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و آموزه های دینی دعوت کنیم گام اول این است که ابتدا به خودمان بپردازیم و دلمان را صیقل دهیم.

آیت الله محامی خاطر نشان کرد: باید از همه فرصت‌ها برای خودسازی استفاده و تعالی معنوی پیدا کنیم و بدانیم که اگر این وجود نورانی شد در هر جایی که قرار گیرد پرتو افشانی می‌کند و می‌تواند جامعه را هدایت کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.