معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تعیین سقف اجاره بهای ۱۴۰۰ در ستاد ملی مقابله با کرونا در حال بررسی است و تا دو هفته آینده مشخص می‌شود.

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه با توجه به آنکه اقدامات موثری در حوزه سامانه املاک و اسکان برای متقاضیان صورت گرفته است، گفت : با توجه به آنکه بسیاری از متقاضیان در هنگام ثبت نام با مشکلاتی مواجه بودند، ما سعی کردیم با تهیه فیلم‌های آموزشی و اطلاع رسانی‌های به موقع و همچنین ایجاد مرکز تلفنی ۲۴ ساعته برای پاسخگویی به سوالات متقاضیان بسیاری از ابهامات در این سامانه را رفع کنیم.

به گفته این مقام مسئول، همین عوامل سبب افزایش ثبت نام متقاضیان در سامانه املاک و اسکان شده است.

محمود زاده با بیان اینکه از امروز ثبت نام تمامی متقاضیان در سامانه املاک و اسکان آغاز می‌شود و با توجه به برداشتن محدودیت‌ کد ملی طبیعی است که میزان استقبال متقاضیان در این سامانه افزایش یابد، اظهار کرد: متقاضیان تا ۱۹ خرداد برای ثبت نام در طرح مسکن ملی فرصت دارند و اجرای این طرح  با مشارکت عمومی همه خانواده‌ها باعث بهبود و ایجاد ثبات در بازار مسکن خواهد شد.


  • بیشتر بخوانید

پایان فرصت ثبت نام در سامانه املاک بر اساس کد ملی/ سرپرستان خانوار تا ۱۹ خرداد برای ثبت اطلاعات فرصت دارند


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با اجرای این طرح، واحدهای خالی از سکنه شناسایی و میزان عرضه به بازار مسکن افزایش خواهد یافت، گفت: اجرای این طرح و شناسایی واحدهای مسکونی خالی از سکنه، باعث بهبود وضعیت بازار اجاره هم خواهد شد.

او با اشاره به اینکه افزایش وام ساخت مسکن و تحویل بخشی از واحدهای طرح مسکن ملی از مهم ترین اقدامات دولت در بهبود وضعیت  بازار مسکن به شمار می‌رود، افزود: هدف دولت تامین، عرضه و تولید واحدهای مسکن است، بنابراین با اجرای این طرح‌ها سعی خواهیم کرد، بخش مسکن را به سمت  آرامش هدایت کنیم.

محمودزاده همچنین درباره وضعیت بازار اجاره و تعیین سقف قیمتی اجاره هم گفت: هنوز هیچ سقف قیمتی تعیین نشده و ما پیشنهادهایی در این خصوص داده‌ایم و باید این طرح در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی و تعیین شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ما پیشنهادها و ارزیابی‌های خود را برای این بازار به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کرده‌ایم اما هنوز به نتیجه  نهایی نرسیده‌ایم  و من تصویب ۲۵ درصدی افزایش سقف اجاره را رد می‌کنم.

محمود زاده در پایان اظهار کرد: نتیجه نهایی تعیین سقف اجاره نهایتا تا دو هفته آینده مشخص خواهد شد و در حال حاضر طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی مالکان موظف هستند، قراردادهای مستاجران را تمدید کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
تروخدا یه رحمی بکنید به ما جوونای مستاجر اوایل زندگیمونه .غلط کردیم ازدواج کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
هیج جای دنیا اینطوری نیست . در عرض یکسال 10 برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا مالک هیچ زحمتی نکشیده باید قیمت و اجاره خونش افزایش پیدا کنه؟ خونشم ک قدیمی شده؟
باید براین مصوبات نظارت هم باشد
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام بززحمت یه مقدار به فکر مردمی که وام گرفتند باشید که سر رسید انها تو این دوران مریضی است حداقل شش ماه تمدید شود باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
Yjc جون صبح ک توخبراتون نوشته بودید مردم از سامانه املاک استقبال نکردن الان چطور میگی استقبال کردن یعنی از صبح تا الان یدفعه مردم ریختن واس ثبت‌نام!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۳۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
برای کنترول قیمت مسکن بجای پرداخت وام نقدی مسکن خانه با کیفیت ارزان با اقساط بلند مدت تحویل مردم دهید.
وام نقدی مسکن ایجاد بستر مناسب برای رشد زالو وار دلالان مسکن می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
من خودم مستاجر دارم
و خیلی باهاشون کنار میام
حتی هر قیمتی که بنگاه گفت ۲۰۰ تومن کمتر میگیرم از مستاجرام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
بنگاهی که زحمت چک کردن امکانات ملک رو به خودش نمیده پس قیمت هایی را که تعیین میکنه واقعی نیست الکی اسم کارشناس رو خودشون گذاشتن !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
یعنی واقعا خجالت نمی کشید ، با این بی کاری و تورم و کرونا و قیمتهای ملک که دو برابر میشه هرسال و صاحب خانه نه زور زده نه کار سر سال پول مطابق روز را میطلبد ولی مستاجر از کجا بیاورد ؟ کجا؟ حقوق ها دوبرابر شده؟ هزینه ها نصف شده؟ چه اتفاقی افتاده که توانی برای گذران زندگی بگذارد ، بخدا فقط برای سرپناه داشتن بچه ها زنده ایم والا مرگ بهتره
Italy
مهدی
۱۶:۴۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
کی حرف شما رو گوش میده مستاجرا تو ایرران مردن کشور شده جنگل که قوی ها هر جوری بخواب با مستمندان برخورد میکنناگه جرات دارید این و قانون کنید .البته ببخشید ما مجلس نداریم مه این رو پیگیری کنه اونا فقط برای اهداف خودشون رفتن مجلس فقططططططططططططططططططططططط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
در حال حاضر طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی مالکان موظف هستند، قراردادهای مستاجران را تمدید کنند.

پس ما مستاجر با این وضعیت از کجا پیدا کنیم ؟؟ وقتی همه موظف به تمدید باشند دیگه کسی دنبال خونه برای اجاره نیست !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
هیچکس ثبت نام نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا پدرتونو بیامرزه
هرچی زودتر تورو خدا این دو موضوع : تمدید خونه.. و مقدار افزایش اجاره.. رو به شکل یک " قانون " حتی مقطعی ، به(( املاکی ها و به مالکان )) ابلاغ کنین
جابجایی در این شرایط کرونا غیر از تمام مسائل و استرسی که همراه داره..
الان مریضی ... و حتی مرگ... هم برای مستاجر ها داشته ...
تورو خدا یه شکل قانون ابلاغ کنین
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
همه چی به نفع مستاجر نباید باشه
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۵:۲۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
نرخ سود بانکی ۱۵ درصد می باشد لذا افزایش اجاره بها حداکثر نباید از ۱۵ درصد تجاوز کند در شرایط کرونایی اکثر مستاجران کارگر بوده متاسفانه با تعطیلی کار و بیکاری مواجه شده توان تامین نیاز حداقلی تغذیه روزانه خود و خانواده اشان را ندارند لذا پرداخت اجاره بها برایشان مقدور نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت فقط به دنبال کسب درامد از طریق کشف خانه های اجاره ای است که به صورت توافقی بین مالک و مستاجر قرارداد شده و مطمئن باشید از این اشی که پخته اند چیزی عاید ما نمیشود و هدف افزایش رکود در بازار مسکن است . تورم نقطه به نقطه بیداد میکند و تورم سالانه هم در همین وضع قرار دارد و اجبار مالکین به تمدید قرارداد انداختن مسئولیت دولتمردان بر گردن مالکان است که از سرمایه خود نمیتوانند سودی کسب کنند. لطفا باشگاه خبرنگاران نظر مخالفان را هم پیگیری کند . این طرح تیشه به ریشه تولید مسکن خواهد زد .
Iran (Islamic Republic of)
؟
۱۴:۴۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
مسکن های مهر نیمه کاره کی تکمیل می شود ؟
الان بیش از ۱۰ ساله داره از شروع کار میگذره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
مگه قبلا نگفتن تا۲۵درصد پشیمون شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
مگه قبلا نگفتن تا۲۵درصد پشیمون شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
حرف مفت زدن
آخرین اخبار