رئیس مرکز بهداشت مهاباد با بیان اینکه از امروز تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۸۰ سال آغاز شده، گفت: مرحله نخست واکسن کرونا به بیش از ۶۰ نفر از افراد بالای ۹۰ سال در مجتمع واکسیناسیون منتخب این شهرستان تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، قاسم امینی رئیس مرکز بهداشت مهاباد  اظهار کرد: در مرحله نخست واکسیناسیون استرازنکا، ۶۰ نفر از افراد سنین بالا دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و مابقی افراد نیز با اعلام شبکه بهداشت و درمان نسبت به این بیماری واکسینه خواهند شد.


بیشتر بخوانید


او با اعلام اینکه این عمل تا پوشش کامل واکسیناسیون گروه هدف به صورت روزانه ادامه می یابد، افزود: در قالب این طرح تمام افراد بالای ۸۰  سال طی چند مرحله نسبت به بیماری کرونا واکسینه خواهند شد.

امینی اذعان کرد: در موضوع تزریق واکسن به افراد با سنین بالا و افراد با بیماری زمینه ای در اولویت هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این گروه، آسیب پذیرترین قشر در معرض ابتلا به این بیماری هستند و مراقبت و واکسیناسیون این افراد برای حفظ سلامتی آنها ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز واکسیناسیون کرونای افراد بالای ۸۰ سال به اطلاع می‌رساند؛ بهورزان و مراقبین سلامت شاغل در خانه بهداشت ها و پایگاه های سلامت برای تزریق واکسن کرونا با گروه های هدف و بر اساس اولویت و برنامه ریزی تماس خواهند گرفت و نیاز به مراجعه حضوری به واحدهای تابع مرکز بهداشت جهت ثبت نام نیست.

او ادامه داد: همچنین تاکنون کادر بهداشت و درمان و جمعی از اعضای سازمان نظام پزشکی, خانه سالمندان, جانبازان و جمعی از پاکبانان و غسالان و بیماران خاص برابر لیست ها و اولویت های ابلاغی واکسینه شده اند و واکسیناسیون براساس اولویت های ابلاغی ادامه خواهند داشت. 

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.