در این گزارش دو قطبی‌ها و رقابت‌هایی که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شکل می‌گیرد را بررسی کرده‌ایم.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، همواره در انتخابات‌های گذشته شاهد شکل‌گیری دوقطبی‌های مختلف انتخاباتی بوده‌ایم؛ دوقطبی‌هایی که معمولا بین دو نامزد یا دو گروه از نامزد‌ها شکل می‌گرفت، نامزد‌هایی که هر یک نماینده گفتمان و جناح انتخاباتی خود بودند، اما در همین راستا سوالی که پیش می‌آید این است که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شاهد چه دوقطبی‌هایی خواهیم بود؟

دوقطبی‌های خوب یا بد؟

عده‌ای معتقدند ایجاد دو قطبی به پرشور ترشدن انتخابات می‌انجامد و درمقابل عده‌ای دیگر بر این باورند که شکل‌گیری دوقطبی تعداد انتخاب‌های پیش‌روی مردم را محدود به دو گزینه سیاه و سفید می‌کند و بدین ترتیب، مردم چاره‌ای جز طرد گزینه سیاه نخواهند داشت.

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا درباره شکل گیری دوقطبی‌ها در انتخابات گفت: بین دوقطبی شدن و رقابتی شدن فضای انتخابات تفاوت وجود دارد. آن چیزی که مذموم بوده دوقطبی شدن است و آن چیزی که بسیار مورد تایید است رقابتی شدن است. این دو، دو مفهوم متفاوت هستند.

وی ادامه داد: دوقطبی شدن به معنای این است که یک فضای دروغین، کاذب و به شدت سیاه و سفید به وجود بیاید که مردم احساس کنند اگر به این فرد رای بدهند بهشت می‌شود و اگر به آن فرد رای بدهند، جهنم درست خواهد شد. در چنین فضایی احساسات بر منطق و عقلانیت غلبه خواهد کرد. فضای رقابتی، فضایی است که در آن رقابت وجود دارد، اما سیاه و سفید نیست. دو کاندیدا یا چند کاندیدا با گفتمان‌ها و برنامه‌های مختلف با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

دو قطبی‌های انتخابات ۱۴۰۰ چه خواهد بود؟ / از دوقطبی ظریف-رئیسی تا رقابت لاریجانی-جلیلی

فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که دوقطبی شدن انتخابات آثار سوء بیشتری دارد یا کاهش میزان مشارکت؟ بیان کرد: شما با این سوال به این نتیجه می‌رسید که راهکار افزایش مشارکت صرفا از طریق دوقطبی‌سازی است، اما من می‌گویم که درست است نتیجه دوقطبی سازی، افزایش مشارکت است، اما آثار سوء آن چنان است که از ارزش میزان مشارکت بالا کاسته می‌شود. قطعا مشارکت بالا مطلوب است، اما راهکار مناسب آن دوقطبی سازی نیست. این مثل یک دارو دوپینگ است که ورزشکار می‌خورد و شاید موجب پیروزی شود، اما آثار سوء هم دارد.

ایمانی با اشاره به عوامل افزایش مشارکت در انتخابات اظهار کرد: یک عامل مهم آگاه سازی مردم است. ما نباید از راه‌های هیجانی و با نتیجه کوتاه مدت استفاده کرده و از راهکار‌های مناسب و اصلی که آثار بلند مدت دارد، غافل شویم؛ این نوعی تن‌پروری ما سیاسیون است. جامعه را سیاه و سفید کردن و مردم را به دو بخش تقسیم کردن و ... بعد از انتخابات هم ادامه خواهد داشت، لذا باید توجه کنیم که با توجه دادن افکار عمومی به آثار مثبت مشارکت در زندگی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آنان بر میزان مشارکت بیفزاییم.

دوقطبی گفتمان دیپلماسی و نظامی‌گری یا فسادستیزی و روابط خارجی

اگر در انتخابات ۹۲ دوقطبی مذاکره - مقاومت شکل گرفت و همین دوقطبی با شکلی دیگر در انتخابات ۹۶ تکرارشد، اما باید برای انتخابات ۱۴۰۰ دوقطبی دیگری متصوربود. نظرسنجی‌های انتخاباتی نشان می‌دهد که از میان گزینه‌های «آزادی»، «بهبود روابط با کشور‌های خارجی»، «عدالت»، «حمایت از تولید داخلی» و «امنیت در برابر تهاجم خارجی» مردم به دو گزینه عدالت و بهبود روابط با کشور‌های خارجی بیشترین رای را داده اند و از دولت آینده انتظار دارند این دو مورد را در اولویت کاری خود قرار دهد. با نگاهی اجمالی به این نظرسنجی‌ها می‌توان پیش بینی کرد که یکی از دوقطبی انتخابات ۱۴۰۰ ‌می‌تواند بر پایه عدالت و بهبود روابط با کشور‌های خارجی باشد و رقابت اصلی بین نامزد‌هایی باشد که این دو گفتمان را نمایندگی می‌کنند.

همچنین با منتشر شدن فایل صوتی محرمانه محمدجواد ظریف آن هم کم‌تر از ۱۳ روز مانده تا ثبت نام نامزد‌ها در انتخابات ریاست جمهوری دوقطبی دیگری در رسانه‌ها به خصوص رسانه‌ای خارجی مورد توجه قرار گرفت. دوقطبی دیپلماسی و نظامی گری یکی دیگر از دوقطبی‌هایی خواهد بود که بر انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ سایه خواهد انداخت.

دو قطبی‌های انتخابات ۱۴۰۰ چه خواهد بود؟ / از دوقطبی ظریف-رئیسی تا رقابت لاریجانی-جلیلی


  • بیشتربخوانید

نظرسنجی‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ چه می‌گویند؟ / از محبوب‌ترین نامزد‌های احتمالی بین مردم تا پرتکرار‌ترین آن‌ها در فضای مجازی


عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در خصوص ایجاد فضای دوقطبی پس از انتشار صحبت‌های فایل صوتی ظریف گفت: هنوز فضای دوقطبی در جامعه شکل نگرفته است؛ اما هدفشان دوقطبی کردن جامعه هست، در زمان حاضر زمینه ایجاد دعوا را فراهم آورده‌اند و ما هم اصلاً نباید وارد این دعوا شویم و میدان‌داری کنیم.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در پاسخ به این سؤال که راهکار برون‌رفت از این شرایط چیست؟ گفت: نباید بگذاریم آدم‌های کم‌وزن چه اصول‌را و چه اصلاح‌طلب میدان‌دار شوند. وقتی فضا آرام و منطقی باشد، ما از مسائل اساسی جامعه دور نمی‌شویم و انتخابات در مسیر رشد مردم حرکت خواهد کرد و جامعه به‌لحاظ فکری ارتقاء خواهد یافت.

علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی هم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره دوقطبی‌های که ممکن است در انتخابات ۱۴۰۰ شکل بگیرد گفت: اگر در زمان کم باقیمانده اصلاح‌طلبان نتوانند کاندیدای مناسبی پیدا کنند که در انتخابات حضور پیدا کند و چنانچه بر روی کاندیدایی به اجماع برسند، چون زمان برای بسیج طرفداران و قشر خاکستری بسیار کم است، به نظر من دو قطبی به معنای واقعی و متداول در انتخابات ریاست جمهوری مثل انتخابات‌های گذشته شکل نخواهد گرفت و حداکثر دو قطبی که شکل خواهد گرفت میان حامیان اصولگرایان سنتی و طرفداران کاندیدای جوان مومن انقلابی خواهد بود و از دو قطبی مورد نظر خبری نخواهد بود.

دوقطبی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ چه کسانی خواهند بود؟

همواره در انتخابات‌های ریاست جمهوری از میان افراد نامزدشده نام دو نامزد بیشتر از بقیه به چشم می‌آید؛ دو نامزدی که رقابت اصلی انتخابات بین آن دو رقم می‌خورد؛ اما در انتخابات ۱۴۰۰ رقابت اصلی بین کدام یک از نامزد‌ها خواهد بود؟

با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته و مطالباتی که مردم نسب به دولت آینده دارند می‌توان هر کدام از نامزد‌ها را نماینده یک گفتمان انتخاباتی دانست. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه و از گزینه‌های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را می‌توان به دلیل عملکردی که در قوه قضائیه نسبت به مبارزه با فساد داشته نماینده گفتمان عدالت و مبارزه با فساد دانست. در مقابل محمد جواد ظریف وزیرامورخارجه و از گزینه‌های مطرح شده میان اصلاح طلبان را هم می‌توان نماینده گفتمان بهبود روابط با کشور‌های خارجی فرض کرد.

دو قطبی‌های انتخابات ۱۴۰۰ چه خواهد بود؟ / از دوقطبی ظریف-رئیسی تا رقابت لاریجانی-جلیلی

علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در مورد کاندیداتوری رئیسی و ظریف گفت: اگر ظریف و رئیسی کاندیدا باشند و با هم به رقابت بپردارند دو قطبی شکل گرفته و موجب حضور مردم در انتخابات خواهد شد؛ همچنین ریزش آرا در کم ترین حد خود خواهد بود.

دوقطبی دیگری که می‌تواند بین نامزد‌های اصلی شکل بگیرد دوقطبی لاریجانی _ جلیلی خواهدبود. علی لاریجانی به دلیل تلاشی که برای به تصویب رسیدن برجام در مجلس و امضا سند همکاری ایران و چین داشته است گفتمان بهبود روابط با کشور‌های خارجی را نمایندگی می‌کند و در مقابل او سعید جلیلی نماینده گفتمان نگاه به داخل خواهد بود.

سعید نورمحمدی عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قرار گرفتن نام علی لاریجانی در میان گزینه‌های اصلاحات برای ریاست جمهوری سیزدهم گفت: بعید می‌دانم که چنین اتفاقی رخ دهد؛ مگر اینکه شورای نگهبان همه نامزد‌های جریان اصلاحات را رد صلاحیت کند و هیچ گزینه‌ای جز لاریجانی برایشان نماند.

دو قطبی‌های انتخابات ۱۴۰۰ چه خواهد بود؟ / از دوقطبی ظریف-رئیسی تا رقابت لاریجانی-جلیلی

سید حسین نقوی حسینی رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی در شهرستان‌های استان تهران در انتخابات سال ۹۲ هم درباره حضور سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیان کرد: با توجه به اینکه جلیلی در انتخابات سال ۹۲ حضور داشت و رای خوبی هم بدست آورد، آمادگی نامزدی برای حضور در ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را هم دارد، اما تمامی گزینه‌ها در جریان اصولگرا منتظر سید ابراهیم رئیسی هستند تا ببینند موضع انتخاباتی وی چه چیزی است.

او افزود: اگر سید ابراهیم رئیسی نامزد شود و به انتخابات بیاید، نامزد‌های اصولگرایان و سعید جلیلی از او حمایت خواهند کرد، در غیر این صورت فکر می‌کنم جلیلی وارد میدان خواهد شد.

رقابت سومی که می‌تواند بین دونامزد دیگر شکل بگیرد؛ رقابت قالیباف _ جهانگیری خواهد بود. این دو گزینه احتمالی که یک بار در انتخابات سال ۹۶ هم روبروی هم قرار گرفته بودند باز هم می‌توانند در انتخابات ۱۴۰۰ هم دوقطبی دیگری را رقم بزنند.

حبیب الله بوربور دبیر کل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی درباره کاندیداتوری محمدباقر قالیباف گفت: اگر سید ابراهیم رئیسی در عرصه انتخابات حضور پیدا نکند گزینه جدی بعدی از بین اصولگرایان محمدباقر قالیباف است که دوست دارد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

دو قطبی‌های انتخابات ۱۴۰۰ چه خواهد بود؟ / از دوقطبی ظریف-رئیسی تا رقابت لاریجانی-جلیلی

همچنین سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احتمال نامزد شدن اسحاق جهانگیری برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم بیان کرد: بعد از ظریف که مورد اجماع بسیاری از شخصیت‌های جریان اصلاحات است؛ جهانگیری هم یکی از گزینه‌های مد نظر این جریان است؛ البته شاید در نهایت از یک چهره نیابتی حمایت کنند.

این که در نهایت رقابت اصلی بین چه گفتمان و چه نامزد‌هایی خواهد بود را فقط زمان مشخص خواهد کرد؛ ما در این گزارش فقط احتمالاتی را بررسی کردیم که ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ رخ دهد، انتخاباتی که شاید شگفتی دیگر در راه داشته باشد.

انتهای پیام/

امین پاکزاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۶:۴۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
#جلیلی شایسته ریاست جمهوری
#جلیلی رجایی دیگر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوقطبی به کل مناسب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
یه دورهمی هس نه انتخابات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۲۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای رئیسی و قالیباف که شرکت نمیکنند
می مونه آقای سعید محمد که انشاء الله به امید خدا رئیس جمهور آینده
افشانند
اصلاح طلب ها هم اینقدر گند زدن که اگه بیان هم خودشونه خراب کردن
خودشون هم اینا میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط پرفسور سعبد محمد. خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
خخخخخ! پروفسو كمه براش!
سرهنگ خلبان!
France
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
از نظر من اين ها با اقاي روحاني فرقي ندارن كسي ميتونه توضبح بده فرق شون چيه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۰۴:۰۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
ظریف تو جنگ قره باغ ضعیف عمل کرد و منافع ایران هدیه داد به ترکیه و روسیه , رئیسی هم تو قوه قضایی هنوز کار بزرگ نکرده هنوز رانت و پارتی در استخدام دولتی بیداد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
نفرات اصلی برای ریاست جمهوری فقط دو نفرند: یکی آقای رئیسی ودیگری ظریف که درچندسال اخیر تیتر اخبار کشوربودند زیرا سفرهای بسیارزیادی در داخل وحتی خارج انجام دادند و پازل مثلث انتخابات نفرسومی هم بنام قالیباف دارد که پشت سراین دو حرکت کرده است بنابراین رقابت اصلی ریاست جمهوری بین رئیسی و ظریف وقالیباف شکل می گیرد چون سایر گزینه ها هیچ شانسی ندارند زیرا پرونده طبری وجه لاریجانی را بعنوان برادر رئیس قوه قضائیه کاهش داد وآرای او رانابود کرد و پرونده معاون قالیباف درشهرداری اعتبار قالیباف راخدشه دار نمود و فایل صوتی ظریف هم وجه او راخراب کرد وافراد ناشناس هم درانتخابات هیچ شانسی ندارند وهمه شرایط برای انتخاب آقای رئیسی بعنوان ریاست جمهوری آینده آماده است فقط یک پرسش بزرگ روبروی ملت است که آیا آقای رئیسی از توانایی های ریاست جمهوری برخوردار است آیا او مانند یک قاضی حکم کننده امورات کشور را رصد می کند آیا او با وظایف ریاست جمهوری آگاه است آیا او فرق ریاست جمهوری با ریاست قوه قضائیه را کشف نموده است آیا او می داند که ادبیات ریاست جمهوری با ادبیات عدلیه زمین تا آسمان متفاوت است آیا او می داند یک رئیس جمهور ایران حاکم بریک ملت ویک خاورمیانه ویک نماینده بزرگ برای آسیاست وحساسیت های جهانی نسبت به ایران برایش قابل درک است.اما اینکه رئیسی خود را نامزد نمی کند دلیلش چیزی است که امروز مصلحتی درگفتن آن وجود ندارد وشاید دلایل زیادی گفته شده که ربطی به دلیل اصلی ندارد و اینجا محل سکوت است و قرارنیست انسان هرچه از علم یا غیب بداند آن را فاش کند واگر شخص رئیسی در زمانی تشخیص بدهند به صلاح دید خودشان به آن اشاره خواهند کرد.اما ازآنجا که هرحریفی کیسه بوکس می خواهد برای داغ شدن تنور انتخابات داشتن یک رقیب جدی دانه درشت بسیار جذاب است که شانس ظریف نسبت به قالیباف بیشتراست؟ زیرا حداقل ظریف پرونده مفاسد مالی نداشته گرچه به معاونان او شائبه هایی وارد شده است ولی این مسائل درسطح جامعه خیلی جدی پیگیری نشده و نمی تواند برای ظریف دردسرساز باشد ولی مساله برجام امروز به این خاطر برای کشور مهم است که اگر برجام حل شود می تواند مسیرانتخابات کشور راتغییر دهد یعنی انتخاب مهره ریاست جمهوری راحت تر خواهد بود ولی اگربرجام حل نشود سپردن ریاست جمهوری به هرکسی ممکن نخواهد بود وبرخی افراد را مانند سیدحسن خمینی و احمدی نژاد وغیره راباید از ریاست جمهوری حذف نمود زیرا شرایط ملتهب کشور با حضور افراد کم تحربه ملتهب ترمی شود وستونهای نظام راخواهد لرزاند بنابراین برجام نقش موثری درگزینش افراد وچیدمان مهره ها خواهد داشت و اگر برجام احیا شود رقابت بین ظریف و رئیسی بسیار داغ وگرم می شود ودرنهایت ظریف هم به نفع مصلحت رفته ورئیسی برنده می شود واگربرجام حل نشود کل انتخابات و رقابت دوقطبی رئیسی وظریف تحت الشعاع قرارمی گیرد وممکن است تازه واردی شمشیر براق بکشد و ازجنگ دیگران وازآب گل آلود ماهی بگیرد وبرنده شود بنابراین همه دیوارهای انتخابات به ستونهایشان وابسته اند وابهامات متوسطی برسرانتخابات وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
یا ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا از سعید محمد حمایت نمی‌کنید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
كي هست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
چون دار و دسته جناحی شون نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط خودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
ریس جمهور فقط فریدون عباسی باید شود هم باسواد هم متخصص هم باشرف و از همه مهمتر تحصیل کرده داخل است نه خارج.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
بعضی ها معلوم نیس با خودشون چند چندن...در حالی میگین که سعید محمد فرمانده قرارگاه خانم الانبیا بوده و کارای بزرگی انجام داده که آقای قالیباف هم فرمانده قرارگاه خاتم بوده و ازکارای بزرگش میشه پروژه های بزرگ سدسازی و راه آهن کابل مشهد اشاره کرد و بعد اون هم فرمانده نیروی هوایی سپاه بوده که از بنیانگذاران و توسعه دهندگان صنعت موشکی بوده و بعدش فرمانده نیروی انتظامی بوده که از کارای بزرگش میشه به جمع کردن پیکان های داغون و خریدن ماشین های بنز الگانس که هنوزم ازش استفاده میشه....راه اندازی پلیس ۱۱۰ و پلیس به علاوه ۱۰ و همچنین افزایش حقوق درجه داران خرد...بعدشم شهردار تهران بود که راه اندازی ۶ خط مترو جدید و ۸ خط بی آر تی جدید و احداث بزرگراه ها و تونل های مهم و تاثیر گذار تو تهران بود احداث پارک ها و فضای سبز و احداث سرای محله...ساماندهی کارتون خواب ها با راه اندازی گرمخانه...فقط بخش کوچکی از خدماتش رو گفتم...خودتون تو این ۴ سال کارها و اقدامات شهردار اصلاح طلب رو دیدین ......بعد ی سری دوستان میان میگن آقای سعید محمد از قالیباف بهتره....چیش بهتره ...چه کارنامه ای داره؟...حرف آخر اینکه اگه آقای رئیسی از قوه قضاییه بره بازم فساد این قوه رو پر میکنه و بهتره همون جا بمونه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
فقط رئیس جمهور ائتلافگر اعتدالگر خردمند بصیر عادل آزاده اندیش همراه با دولت جوان انقلابی ائتلافگرای حزب الهی با همه جناحها که اعتدالگرا عدالتخواه سخاوتمند و نظربلندمثبت اندیش اهل صلح و تعامل و اتحاد داخلی و خارجی باشند بنظر بنده حقیر کمترین بی سواد می توانند ایران اسلامی عزیزمان را به قله های آرمانهای مقدس الهیش از هر لحاظ برسانند . ( در خط مشی مکتب سلیمانی باشیم ) . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۶:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
در طول تمام تنتخابات ایران فقط و فقط یکی پیدا شد که دو قطبی خوب در انتخابات درست کرد و ان احمدینژاد بود انهم چون از همه رقیباش نقطه ضعفهای بزرگ داشت و رقیباش کوچکترین نقطه ضعفی از ان نداشتند.احمدینژاد هر صحبتی که میکرد در برابر هر رقیبش فقط و فقط طرف مقابل شوکه میشد و نمیدانست چه بگوید.فقط احمدینژاد چون هیچ نقطه ضعف واقعی ازش ندارند.دمش گرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
ظریف درهمه چیز تجدید آورد ودر میدان مردود شد حالا هر چه میخواد دست وپا بزنه آشنا و دیگران اورا له کردن تا حرف خودشان را به کرسی بنشانند اما نمیفهمندکه روح حاج قاسم مواظب همه چیز هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
توی کل دنیا بگرد فقط یک دیپلمات یا حتی شبه دیپلمات پیدا کن که به وزیر امور خارجه یک کشور دیگه مثل روسیه یا هر کشور دیگه ایی در یک نشست رسمی و دیدار دیپلماتیک به استناد صحبت های خودش، فحاشی کنه. فقط یکی دیگه پیدا کن حتی مال کشور زیمباوه یا هر جای دیگه.
آقای ظریف برعکس تبلیغات گسترده ای که می کند کیلومترها با اصول دیپلماتیک فاصله داره. همانطور که روحانی هم کیلومترها با گشایش اقتصادی فاصله داره اما در چهار و هشت سال پیش تبلیغ می کردند که کلید مشکلات اقتصادی دست اونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
من به نظامی ها رای نمیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۶:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
رسانه ها چرا نمی گذارن یه چهره جدید بیاید میدان ؟چرا لابه لای مطالبشان فرد بخصوصی را تبلیغ میکنن؟ مثلا کی از آقای لاریجانی درطول این چهل سال خیری ومنفعتی برای کشوردیده؟ این آقا اگه میخواست دراین چهل سال کاری انجام میداد آزموده را آزمودن خطاست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
#انتخاب_درست
#نه_به_دو_قطبی
Iran (Islamic Republic of)
محمدصالح
۱۶:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
دو قطبی سازی کار دشمن است . از دو قطبی شدن بپرهیزید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا شورای نگهبان امثال ظریف و جهانگیری را با این کارنامه درخشان هشت ساله!!!!!!!! تایید می کند؟ این افراد از زمان هاشمی تاکنون در قدرت بودند لازم است زحمت را کم کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی بهتره که طرفداران جبهه انقلابی اینجوری فقط از یک شخص حمایت نکنن از جریان انقلابی حمایت کنن رئیسی و جلیلی و محمد و... همه یکی اند بهتره صبر کنیم تا ببینیم در هفته اخر انتخابات چه کسانی ائتلاف میکنند و به او رای دهیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
رئیسی بیاد حداقل جلوی فساد اینارو بگیره
احمدی‌نژاد هم خوب هستش حداقل یارانه رو اون داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
یارانه مسکن مهر سهام عدالت و.....
United States of America
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
همین یارانه کوفتی استارت شروع این گرونیا بود.یه تومن گذاشت جیب مردم ده تومن برداشت
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۵:۵۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
یک گلایه...
چرا جلیلی رو به عنوان نماینده‌ی گفتمان عدالت نگفتید؟
تا الآن نشون داده تمرکزش همین عدالت خواهد بود...
#جلیلی_بیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
مگه سیعد جلیلی را از صنددوق در بیارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
من ازسیاست چیز زیادی سرم نمیشه فقط میدونم تنها کسی که دلش برا مردم میسوزه احمدی نژاد وبقیه هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
همشون مثل هم هستند تاریخ نشان داده هیچ بدی نرفته خوبی جایگزین بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
تا دیروز که می گفتید با روحانی تا 1400 !
جریان انقلابی هر جا بوده موفق بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوقطبی فقط خاتمی احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
خاتمی فعلا باید پاسخگوی تکرار قبلی اش باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا احمدی نژاد نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
احمدی نژاد تازه به سمت غربیها سرخورده حالا میگید چرا نه کسی که غرب را به کشورش ترجیه میده به مردم یه مقدارپول دربعضی فکر کردن آدم خوبیه اما الان روشده که طرز فکر التقاطی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
بیخیالش
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگه احمدی نژاد تایید صلاحیت بشه رای بالای سی میلیون در غیر اینصورت کاهش شدید رای . فردا چهار شورای نگهبان تایید صلاحیت میکنه بعد خرابکاری میکنن بعدش گردن مردم میندازن . جای بهانه ای وجود ندارد اگه شورای نگهبان کسی تایید صلاحیت بکنه بعدش مشکلات پیش بیاد کردن مردم نندازن چون مجبور به انتخاب هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط و فقط محمود کبیر ولا غیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
چجوری حساب میکنین رای بالا سی میلیون
نزدیک 24 میلیون به رییس جمهور فعلی رای دادن سر چه حسابی فکر میکنی این طرفداران اصلاحات همشون و یکسری های دیگه میان به احمدی رای میدن
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان
۱۴:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام .بنده ۲ماه قبل از انتخابات امریکا .رئیس جمهور منتخب اینده ایران رو پیش بینی کردم و حتی در اینستا هم پست کردم میتونید ببینید گفتم رئیس جمهور امریکا.بایدن انتخاب میشه .و رئیس جمهور ایران سعید جلیلی انتخاب میشه از ما گفتن.
Iran (Islamic Republic of)
باقرخان سالار ملی
۱۵:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
پوووف پوووف پاااف
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۵:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا از دهنت بشنوه
Iran (Islamic Republic of)
محمدصالح
۱۶:۱۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
هههههههههه خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۶:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
خوزستان عزیز میشه لطف کنید بفرمایید فردا بارندگی داریم یا نه دمت گرم پیشگو
Germany
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اره فقط تو گفتی بایدن انتخاب میشه.پیشگوی کی بودی تو؟ فقط سعید محمد
Germany
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
آره فقط تو گفتی بایدن انتخاب میشه جل الخالق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
بعضی ها باید از کاندید شدن در ریاست جمهوری خجالت بکشند مثلایکی بخاطر ۲۰ دقیقه ویکی برای. ۱۴۰۰ در ضمن سن انها از جوانگرائی وزرا. جلوگیری میکند

هر دو مخالف. عدالت اسلامی. و سرمایه دار

بعض گزینه ها همچون اقای رئیسی و جلیلی و محمد و قالیباف. خدوند اما غیر از نفر اول بقیه باید برای رای اوردن بخاطر پیش گرفتن از رقیب فکر کنند
کلا دور دور اصلاح طبان نیست همه غربگرا و لیبرال هستند حرکت بعضی از انها مخالف قانون اساسی خواهد بود
دورا ن دورا ن عدالت وقسط است. اگر غیر از این باشد مشارکت کم خواهد شد .... علی یا ایها الساقی ادر کاسا ونا ولها و ......و!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اصلاحات که اینجوری رای نمیاره،اصلاحات از جبهه انقلابی لولو سازی میکنه و همه رو هم میاره پای صندوق که به اصلاحات رای بدن که اگر لولو اومد دیگه تو خونه هم باید با چادر باشید یا نظامی بیاد جنگ میکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاملا مشخصه که کامنت های مخاطبین گزینشی و به سمت یک سوی مشخص درج شده ....مایه تاسف است .. ضمنا بلاک کردن یک مخاطب همیشگی کار بسیار زشت و ناپسندیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودروها را روزانه گران کنید نه فصلی تا ملت با جان دل در انتخابات شرکت کنند دیگه لیاقت ندارین برای ملت تصمیم گیری کنید اکثر ملت حامی احمدی نژاد نجات دهنده فقیر فقرا هستند باز هم برید برای پر کردن جیب نجومی بگیران دستتان تو جیب ملت بکنید و هر چه می خواهید گران کنید کیف گردانی دو خودرو ساز همه مسئولین وادار به سکوت کرده شیوا تو سخنگوی دو تا شرکت نمی شدی چه کار باید می کردند همه ملت می دانند تو شورای رقابت نیستی شورای رفاقت هستی چون همه مسئولین را برای گران کردن فصلی با خود همراه کردی تو در طول یک سال خودرو را چندین برابرگران کردی یادمان نرفته که شیوا گفت چون ارز دلار گران شده خودرو ساخت داخل را گران کرد حالا که ارز دلار روزانه نرخ کاهشی داره آمده با مطره کردن تورم بخشی بدون اعتراض یا مخالفت مسئولین خودرو را گران کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
قالیباف و رئیسی اهدافشون یکی هست
پس چه قالیباف یا چه رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اسم ظریف رو برای چی میارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
چون کاندیدای محبوبی هستن
Iran (Islamic Republic of)
وطن پرست
۲۳:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو باز چقدر ساده ای که میگی اون محبوبه و این محبوبه،همشون یکین،فقط تلاششون اینه ک منو تو رو پای صندوق بکشن،،،بازیشونه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
ظریف مایه تعجب و تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدایا امیدی به این آدما نداریم
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر همه مردم واقعا در رابطه با شناخت کسی بدور از تعصب و تاثیر رسانه عمل میکردند
مطمئن باش امام ظهور میکرد
ولی حیف که وقتی امام علی (ع) در مسجد شهید شد مردم میگفتند مگه علی (ع) نماز میخونه؟
یک همچین جنگ رسانه ای و شایعاتی علیه ایشون بود
ما هم در رابطه با شناخت امام زمان (عج) بدور از تعصب و تاثیر رسانه نیستیم اگر بودیم تو انتخاب حاکم(رییس‌جمهور) اینو به امام زمان ثابت میکردیم
همونطوری که ثابت کردیم ما اهل جهاد در راه خدا هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا معنی منفیارو نمی فهمم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
با توجه اینکه روحانی تو این ۸ سال به اندازه ی ۸۰ سال مملکت را به عقب برگرداند، کسی دیگه تو این دوره پیدا میشه که به ظریف و جهانگیری و ...که از طیف جناب حسن روحانی هستند ، رای بدهد؟!!!!!!!!! میلیونها ایرانی با قاطعیت میگن که جناب روحانی با این خسارتی که تو این ۸ سال به اقتصاد و مملکت زد و بخصوص اختلاس هزاران میلیاردی که از بورس مرتکب شده، کاری کرد که طیف اصلاح طلبان حداقل تا ۱۰۰ سال آینده تو هیچ انتخاباتی شانس پیروزی نداشته باشند. جناب روحانی بد جوری تیشه به ریشه ی اصلاح طلبان زد. مگه این افرادی که تو جناب روحانی سرمایه شون رو پودر کرده و کلاه گشادی سر شون گذاشت، دیگه به طیف روحانی رای نخواهند داد؟؟؟ این افراد متضرر شده در بورس برای تلافی هم که شده به طیف مخالف اصلاح طلبان که همون اصولگراها هستند رای خواهند داد. این خط و این نشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
چه فرقی داره.رییس جمهورنشن هم یه پست دیگه میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۴۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط احمدی نژاد .حق مردم میگیره . با ری بالا احمدی میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
هموطن عزیزم اینقدر احمدی نژاد نکنین موقع ایشون نفت بشکه ایی حدود 120دلار بوده با اون درآمد برای اینکه تورم خیلی بالا نره مسکن مهر راه انداخت البته بد نبود ولی همه چی رو نباید با هم قاطی کرد چون احمدی نژاد هم برنامه خاصی نداشت و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
احمدی نژاد دواتو با 40 میلیارد دلار نقدینگی تحویل گرفت و به 640 میلیارد رسوندش درسته این نقدینگی رو تو مسکن مهر اورد ولی اصلا نباید این حجم از نقدینگی رو تولید میکرد افزایش نقدینگی باعث افزایش تورم و غیره میشه
این سیر صعودی افزایش نقدینگی و تورم تو تمام رئیس جمهور ها بوده کسی میتونه درستش کنه که براش برنامه داشته باشه
چون افزایش تولید هم باعث کاهش تورم و نقدینگی و هم بیکاری میشه
هشت ساله رهبر اسم سال رو میذاره تولید و اقتصاد برایه همینه
Iran (Islamic Republic of)
وطن فروش وطن پرست
۰۴:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا فکر میکنی دولت روحانی اگه نفت۲۰۰دلار هم بشه اونو تو سبد مردم ایران میریزه یا اون رو هم میریزه توی جیب دوستان دلار جهانگیری خورش!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
روحانی چه گلی زد به سرمون که اینا بخوان بزنن. نکنه میخواین ۸ سال روحانی دوباره تکرار شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اسم ظریف و آدمای دولت روحانی رو خواهشا نیارین اینا باید بایکوت شن همگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اشتباه منفی دادم.مثبته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
کی گفته ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینا واسه انتخابات و تبلیغ چه جوی گرفتتشون ما که تو انتخابات شرکت نمی کنیم
پول مارو تو بورس بدن
پ.ل پالایش یکم و ضرر پولمون رو بدن
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
بفرمایید کجا رئیسی تونسته در قوه تحول ایجاد کنه اگر به شما اطمینان داشتم یک کیس ناب در ملا عام در این قوه را بیان میکردم هیچ کاری نکرده جز اینکه اطاله دارسی را 4 برابر کرده
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۷:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
به شما میگن حق نشناس امثال تو روحانی را بزک و رییسی را بد کردید و در گناه دولتمردان شریکید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط اقای دکتر سعید محمد
Germany
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
چیزایی که برا بعضیها برنامست واسه سعید محمد کارنامست.سعید محمد پدیده قطعی انتخابات خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
نگاه و چشم ها خیلی فریاد زننده اند و گاه آزاردهنده و گوینده ی همه چیز صاحب این چشم ها محتویات فکرش و قلبش را با چشم هایش بیرون می ریزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
از این جمله خوشم اومد
واقعا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
زرشک تر و تازه کیلو چنده ؟؟؟ :):):):)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب ظریف به جای اینکه حرفاشو پس بگیره میگه ببخشید صادقانه گفتم آخه این یعنی رو حرفم هستم. ایشالا که تایید نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر قرار باشه آیت ا…رئیسی، رئیس جمهور شوند.که ما و تمامی اعضای خانواده همچون سال ۹۶ دوباره با افتخار به ایشان رای خواهیم داد، حتما می بایستی فردی شایسته و آشنا با مسائل و مشکلات موجود در قوه قضاییه و بویژه بدون حاشیه که به هیچ وجه هیچگونه شائبه ای در مورد خودش ، خانواده اش و اطرافیانش نباشد توسط ایشان برای ادامه مسیر تحول قوه قضاییه به مقام معظم رهبری برای جانشینی پیشنهاد گردد و تا قبل از رفتن انشا… تکلیف پرونده دادگاه مفسدین و متهمین موسسه مالی اعتباری فرشتگان-کاسپین منجمله محمدعلی تفکر و علی ابراهیم بای سلامی غارتگران اموال مردم ، سپرده گزاران و همدستانشان در بانک مرکزی توسط دادگاه انقلاب و همچنین در صورت امکان سایر پرونده ها ی موجود در مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم مالی مشخص گردد تا تیر کسانی که به دنبال بیرون کشیدن آیت ا….رئیسی از قوه قضاییه بوده اند به سنگ بخورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
جایگاه قوه قضائیه در مبارزه با فساد انتهای رود است در حالی که ریس جمهور برای مبارزه با فساد ابتدای رود است.
عقل حکم می کند که اقای رئیسی کاندید شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
فکر کنم به نفع اته انتخاب ایشان
ی نگاهی به جامعه افسرده ایران بنداز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
قطعا کسانی مانند رئیسی هستند که بتوانند دستگاه قضا را مدیریت کنن . انشالله رئیسی قوه مجریه رو به دست بگیرد و مطمن هستم که ایشون قوه مجریه رو از فساد خالی هم میکنند
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۰۳:۵۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
آیت الله درجه نظامی نیست که بیخودی هدیه رئیسی میکنید اینجوری باشه رای ما آیت الله سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
احمدی نژاد هر ایرادی هم که داشته باشه از همشون بهتره
پاک دست ترین مرد سیاسی اینو وجدانا میگم با آدمای اطرافشم کاری ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
میدونی چرا پرونده بابک زنجانی همچنان مفتوحه است؟
چون اسم اشخاصی نظیر تو پرونده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
یه عده واقعا امثال ظریف و لاریجانی کاری کردن که اصلا نباید تایید بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط قالیباف.....اصلاح طلبا که هیچی...دوستان اصولگرا و تندرو بازم اشتباهات سال ۹۲ و ۹۶ رو تکرار نکنید...ن رئیسی ن سعید محمد و نه جلیلی به درد ریاست جمهوری نمیخورن...نمیدونم چرا موقع انتخابات عقل از سر بعضی ها میپره و نمیخوان از گذشته درس بگیرن...همین کارا و تک روی ها رو کردید که سال ۹۲ و ۹۶ باختید و کشور رو به فنا دادین....بازم اگه رئیسی نیومد روی یک گزینه تاکید میکنم که یک گزینه ائتلاف کنید...و مطمئن باشید که طبق نظرسنجی ها اون یک گزینه جلیلی و سعید محمد نخواهند بود و قالیباف خواهد بود....خواهشا اندفه رو عاقلانه رفتار کنید و روی یک گزینه ائتلاف کنید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
قالیباف بیاد خودشو ضایع می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
جالبه که خودتونم معترفید که اصولگراها تندرو هستند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگه قالیباف هم نیومد اصولگرایان روی یک گزینه ائتلاف کنین...تاکید میکنم فقط یک گزینه ....در غیر این صورت میبازید بدم میبازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
لاریجانی ظریف جهانگیری خرازی عارف هاشمی و الی آخر مساوی با روحانی
فهمیدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
غرضی مطهری اینارو هم اضافه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
ظریف و هاشمی که اصلا" تایید صلاحیت نخواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
لطفا. به شناخت. نامه های. مشرق نیوز نگاهی بیاندازید. ( ببخشید. تخریب. نامه های) شماره ۱ تا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا احمدی نژاد رو حذف می کنین؟ من از طرف حداقل ۲۰ میلیون ایرانی دارم می پرسم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
از طرف خودت حرف بزن
اینجوری بیا تو ریس جمهور شو
با ۲۰میلیون همراه ات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
احمدی نژاد یک جنایتکار هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اون تغییر کرده بفهمین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۳۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو از طرف 20 میلیون ایرانی حرف نزن بچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
چون استقلال رای نداره
چون هرچی مشایی میگه میگه چشم
چون با رهبر زاویه پیدا کرده
چون به قاتلی چون بن سلمان میگه برادر
چون دوروبریاش مشکل دارن
چون و هزاران چون دیگه
بازم بگم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
احمدی نژاد خواسته عامه ملت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر کسی توی ایران استقلال رای داره احمدی نژاده ولاغیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
احمدی نژاد در پس پولی که کف دست مردم گذاشت خودشو طرفدارانشان معرفی کرد اما از اون ببعد راه انحرافی خودش رفت فکرمیکنه نعوذبالله جای خدا نشسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
یجوری میگه بیست میلیون رای داره بابا رای منفی اینجا از مثبتش بیشتره چجوری این حرفو میزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
با کمال احترام به تمام نظامیان کشورمان نه به کاندیداتوری این بزرگان انشالله که به تمرکز بر نظامیگری روز به روز از لحاظ دفاعی قوی تر و قوی تر شویم رییس جمهور رجال سیاسی با قدرت تصمیم گیری و شجاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
مگه نظامی بیاد میخاد مملکتو پادگان کنه اینجوری میگید؟
میاد اداره مملکتو به عهده میگیره فقط پیشینش نظامیه
Iran (Islamic Republic of)
وطن فروش وطن پرست
۱۵:۱۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
این کلام ،از افاضات اصلاح طلبها و اپوزیسیون خارج نشین و رضا بازهاست و شانتاژ رسانه ای باالاخص روی اقای سعید محمد،ظاهرا هم خیلی ازش ترسیدن!چطور وقتی همی نظامیها با این کیفیت عالی کارهای عمرانی رو انجام میدن و زیر ساختها رو در کشور ایجاد میکنن،هیچ کس اعتراض نمیکنه،ک نبایدم بکنه!الانم داداش سیاست زدگی گند زده به دنیا و اخرت مردم،باید ی نظامی بیاد و قازورات سیاست زدگی رو با بولدوزر بریزه تو زباله دان تاریخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
قابل توجه "وطن فروش وطن پرست 15:11 "
کی گفته که اومدن کارای عمرانی رو انجام دادن و همه راضی بودن و کسی صداش در نیومده ؟؟؟ کلی مهندس و شرکت عمرانی ورشکست شدن و صداشون به جایی نرسید ..... 100 درصد یک نظامی به درد ریاست جمهوری نمیخوره شک نکنید ... بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی هم به این نکته به شدت تاکید داشتن ... مگه مملکت داری ساخت پل و خونست که بیان با بولدوزر فلان کنن و بهمان کنن آخه ؟؟؟ ... کسی که قراره رییس جمهور بشه باید بتونه مسائل دیپلماسی و سیاست ، مالی ، فرهنگی ، غیره و غیره رو مدیریت کنه ... مگه قراره پادگان باشه و همه چیز به زور جلو برده بشه ؟؟؟ ... من به نوبه خودم به هیچ گزینه نظامی چه در حال حاضر نظامی باشد و چه سابقه نظامی داشته باشد رای نخواهم داد و تا جایی که میدونم دایره گسترده ای از اطرافیانم هم دقیقا همین نظر رو دارند ... یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
احمدی چه برنامه ای داره برای اداره کشور این همه احمدی احمدی میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما برو صحبتاشو گوش کن ببین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
احمدی دوره خودش خیلی حرف زد عملی نکرد
جز گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
صحبتاشو گوش کردم که میگم
بیشتر دنبال زدن شورای نگهبانه و هی میگه میخان منو ترور کنن
و میگه کشور باید درست بشه اما چطوری؟ هیچ سکوت
هیچ برنامه ای نداره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۳۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
هیچی فقط الکی میخواد دوباره گند بزنه به کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود بر شرف احمدی نژاد که زد تجمل گرایی است و یار یاور فقراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط دکتر قالیباف، مرد عملگرا، ببینید موقع شهردار تهران بود در شهر تهران چه چیزهایی ساخته، مطمین باشید تا صد سال دیگه هیچ شهرداری در تهران چیزی نمیتونه بسازه
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
قالیباف تو مجلس نشون داده چقدر توانایی داره از ماشین برای نمایندگان گرفته تا 10 میلیارد تومن بوجه سالانه هر نماینده - تا برداشتن غربالگری جنین تا دستکاری بوجه به نفع رفقا و ....
Iran (Islamic Republic of)
بهداد
۱۲:۲۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
ظریف=حرکت رو به عقب و نابودی ایران و ترویج فساد و باند بازی اقازاده گری
سعید محمد =رشد، توسعه و قدرتمند شدن و مبارزه با فساد و عدالت خواهی
امیدوارم..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
چی شد که فکر کردی ظریف و محمد رقیب هستن باهم؟ اتفاقا جفتشون هیچ شانسی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگه بخوام بین ظریف و سعید محمد یکی انتخاب کنم سعید محمد هست ولی بهتر از سعید محمد قالیباف و رئیسی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
رای به ظریف یعنی 8 سال دیگه هم با روحانی، یعنی هشت سال دیگه هم بدبختی قشر ضعیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
#رئیسی_بیا
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط حسین دهقان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
در دوران ظریف روابط ما با کشورهای خارجی بدتر شد، ظریف فاتحه روابط خارجی خوند
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۲:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
جای مردان سیاست بهتر است درخت کاشته شود تا هوا تازه گردد روح شاعر و هنرمند عزیز سهراب سپهری شاد که چنین گفت البته بلانسبت به آقای رئیسی که اهل سیاست نیست که افتخاری برای اوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
دکتر دهقان رو جا انداختی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
یکی از گزینه های زیر رئیس جمهوری قطعی است :

1- سعید محمد
2- سعید جلیلی
3- احمدی نژاد
4- علی نیکزاد

خداحافظ اصلاحات

آقای قالیباف و رئیسی بهترین جا هستند و اگر قرار هست کاری انجام بدهند این گوی و این میدان . بخوان بیان ریاست جمهوری این برداشت میشه که همه کارهاشون تبلیغاتی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
بخش دوم کاملا درسته بخش اول فقط گزینه سه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اقای رئیسی رو رهبر بزرگوار رئیس قوه قضاییه کردن کجا تبلیغاته
اقای قالیباف هم که با رای اومده رئیس مجلس شده
یکی از دلایلی که هنوز اعلام نکردن میخوان در انتخابات شرکت کنن یا نه اینه که از میزی که دارن استفاده انتخاباتی نشه و الا مثل خیلیای دیگه میومدن و در مورد انتخابات حرف میزدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا برای در آمدن از این وضعیت فعلی بهترین گزینه سید ابراهیم رئیسی هستش.

سلام علی ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا همین طوره
اخه انقلابی تر از اون که به همه ی ما ثابت کرده ما کی رو داریم
مدیر همه چی تموم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط
دکتر دهقان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
چطور شد؟ ظریف رد صلاحیت نمیشه؟ احمدی نژاد رد صلاحیت میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
احسنت احمدی نژاد مگه چی کار کرده اینا که بدترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
تایید یا رد صلاحیت یک کاندیدا به معنی حذف تمامی گفتمانهای زاویه دار با نظر برخی افراد هست که معنیش مرگ ازادی بیان هست انتخابات باید ازاد باشد نه انتخابات از پیش انتخاب شده . به همین خاطر من رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
هردو ساده لوح هستن کسانی که هیچ درک از انقلاب ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
خداحافظ اصلاحات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
حزبی که در این چند سال هیچ وقت اشتباهات و مشکلات فراوانی را که برای کشور و مردم بوجود آورد به گردن نگرفت و ملت را به تمسخر گرفت تاوانش را باید بدهد .مردم با بصیرت انتخاب خواهند کرد و گول دروغ پردازی و تبلیغات را نخواهند خورد جوانان را از داشتن حد اقل‌های زندگی محروم کردن حالا در بوق تبلیغاتی برای گول زدن دوباره مردم وعده و وعید می دهند مردم را اینقدر ساده فرص میکنند مردم هوشیار باشند سردار دلها را همه اقشار قبول دارند پس طرز فکر و سخنانش راباید گوش دهند و انتخاب درست بکنند و نکات کلیدی را برداشت کنند تا اصلح انتخاب شود و این بار با ایجاد ارتباط با جهان نباید گول خورد باید به جوانان و توان داخلی اعتماد کامل کرد و ارتباط از موضع قدرت اقتصادی و علمی و فنآوری و توان صادرات و قدرت اقتصادی به وجود آورد کشور نا توان در عرصه ارتباط جهانی حرفی برای گفتن ندارد مگر اطاعت و تن دادن به اوامر کشورهای ابر قدرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
سردار سلیمانی هیچ جا نگفتند که طرفدار اصولگرا ها هستند همونطور که طرفداری از اصلاح طلب ها رو هم بیان نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
چهر ه های تکراری اگر قرار بود کاری برای این کشور انجام دهند تا حالا انجام داده بودند.
میبایست همه برنامه های فراوان همراه با تعهد بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۱:۴۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
در تمام نظرسنجی ها احمدی نژاد اوله بی انصافا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا چرا مگه رای مردم نظر مردم اهمیت نداره این همه طرفدار داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
فکر میکنن چهار قران میزاره کف دستشان وضع مالی شون خوب میشه اما نمی دانند احمدی نژادها از اصل طرزفکریشان منحرف است ،انحراف فکری و عملی از اصول کارشان است
Iran (Islamic Republic of)
فرزندی از اسپروز
۱۱:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
در انتخاب ۱۴۰۰اگر و اگر خدای ناکرده تک تک ما اشتباه کنیم دیگر همه تقصیرات بر گردن انتخاب نادرست ما هم می افتند و نباید تنها مدیران ناشایست و بعضی مسولیت کم کار را مسول بدانیم.
از همه برادران و خواهران و مردم عزیز و بزرگوار ،کشور عزیزمان میخواهم پر انتخاب هزار و چهارصد بهترین و کاراترین و هوشمند ترین را گزینش کنند تا کشوری پیشرفته را بنا کنیم و بسازیم.
همانطوری که فردوسی بزرگوار فرمودند
بسازم (بسازیم)ز نظم کاخی بلند که از باد و باران نیابد گزند.
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۱:۳۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
راستی
چرا اسمی از احمدینژاد نیس؟! نکنه به شما دستور داده شده که دکتر احمدینژاد را بایکوت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۱:۲۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا نمودار گذاشتید!!!!؟؟؟؟؟!!!! اینکه سریع قضاوت کنید به نوعی مهندسی انتخابات و دخالت در انتخاب است.
دیگر نظرسنجی و نمودار یک عده محدود را به کل کشور ندهید ،همین عوامل کوچک هم مردمان ساده را فریب می‌دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
از اصلاحات که هیچکس شانس نداره فقط میان که اومده باشن پس انتخابات تک قطبی است و مشارکت پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
شعار هرچی مرده، احمدی برمیگرده.
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
ریسجمحور باشه نباشه چه فرقی میکنه دنبالش نگردین اینهمه ریس داریم هرکدام یه دستورمیده کافیه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
در شرایط فعلی کشور بهترین گزینه برای ریاست جمهوری شخص محمد خاتمی است باید رهبر از او بخواهد کاندید شود اگر میخواهد کشور دارای ثبات و امنیت و اقتصاد شکوفا شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
منظورتون رئیس آقای روحانی هست.همونکه گفت به روحانی رای بدید.۸سال باروحانی کمتون بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
نیاز مند اصلاحات واقعی و ارامش واقعی سید محمد خاتمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
ساده دل جناب خاتمی در اصل مشاور روحانی بود این ۸ سال ثمرشو نتیجشو دیدیم نیازی به تکرار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
بگید جانور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
انقدر از احمدی نژاد وحشت دارید که حتی اسمی ازش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگاه باش ریشه مشکلات بدون تعصب کور عرض یابی کنید ظاهر قضیه را همه راحت می بینند ولی عمق موضوع که کمی درک سختی هم دارد مد نظر قرار نمی گیرد به امید روزی که اگاهی را بالا ببریم و به ناحق برچسب های سطحی و نامربوط به کسی نزنیم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
ارزیابی نه عرض یابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
الان شما که عرض یابی !!!!! کردید میشه بفرمایید ریشه مشکلات کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
چه فرقی داره کی رئیس جمهور بشه
هر کی نشد می ره می شه رئیس قوه قضائیه و مجلس و امنیت ملی و معاون اول و وزیر و ....
بازی اصلی سر مردم بیچاره است
اینا همه از یه کاسه می خورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما خودت از کجا میخوری تو دل مردم خالی میکنی !!
هر منصبی یک وظیفه دارد . رئیس جمهور تنها شخص در قوه مجریه است که مردم اننخاب میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
دقیقا همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
دقیقا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
به نظرم باید دید دشمنان انقلاب اسلامی ایران و رسانه هایشان کدوم کاندیدا رو بیشتر فحش میدن و علیه اون بمباران تبلیغاتی میکنن، ما هم به همون کاندیدا رای بدیم.
همه با هم دکتر سعید محمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
استدلال های خنده دار. والا تو همین ایران خودمون بیشتر میکوبنش تا اونوری ها
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
نظامی به هیچ وجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
به نظرم باید به کسی رای داد که سابقه ی خوبی دارد مثل آقای رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
حسام الدین
۱۰:۵۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
ریاست دستگاه اجرایی بسیار پیچیده تر از آن است که این افراد بتوانند در این برهه ی حساس از پس آن بر بیایند ... هیچکدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
چطوره شما بشی رییس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
تمام احزاب و شخصیت‌های مستقل یک هدف دارند پر کردن جیب خود و بستگان و دوستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
جهانگیری تو این ۸ سال برای مردم چیکار کرد که بیاد رئیس جمهور بشه، ظریف چیکار کرد به جز اینکه کشور صد سال عقب انداخت، جلیلی خیلی خوب بود چرا تو سال ۹۲ رئیس جمهور نشد ، بهترین گزینه فقط سعید محمد هستش که با بودجه خیلی کم بهترین سازه ها ، سد ها و مراکز مهم اداری رو ساخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
ریس جمهور فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
والله مردم خسته آمد حالا آن هم بیاد هی بگم بگم راه بندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
میگه تا از حق مردم دفاع کنه نه اینکه مثل بقیه به جیب بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط دکتر دهقان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینها که گفتی هیچ کدام به درد رییس جمهوری نمی خوردند ومردم هم شرکت نمی کنند اگر می خواهید مشارکت حداکثری باشد فقط حضور دکتر احمدی نژاد چاره ساز است
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
این قطبها همشون توی این چهل سال سمتی داشتند و دارن تا حالا چه کار مثبتی توی پرونده کاری خود ثبت کردن که دل مردم بهش خوش باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط سیدپرویز فتاح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اصلا کی هست این؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
یک عمر توی این مملکت سیاستمدار بودن کشور ما این شده و فکر نمی کنم الان هم ایده ی داشته باشن برای بهتر کردن وضع مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
همتون میخایید سعید محمد رو سانسور کنید.ولی انشاله رئیس جمهور آینده اس
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
نه به تمام کسانیکه سابقه نظامی گری دارند
Iran (Islamic Republic of)
انصارالله
۱۲:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
خطاب به مهدی

پس همه به یک نوعی رد میشن که
چوه همه سابقه جنگ دارند

رای ما سعید محمد
محمود هم رد صلاحیت قطعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
مهم این هست که عملکردوبرنامه های چه کسی خوب هست.نه اینکه چه کسی بهترحرف بزنه.# سعید-محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
نظامی اصلا !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
همه این انگشت کوچک امیرکبیر ایران دکتر محمود کبیر هم نمی شوند
چون اینها نه صداقت دارند
نه مردمی هستند
و نه علم و تخصص ریاست جمهوری را دارند
اینها فقط حریصند و قدرت طلب صفر
اگر اینها می خواستند خدمت کنند وضع مردم اینقد اسفبار نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما را به خدا این حضرات را با ابر مرد تاریخ ایران امیرکبیر بزرگ مقایسه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
آخه امیر کبیر چی؟
امیر کبیر تورم و گرانی
امیر کبیر قطعنامه امیر کبیر مدیریت غلط
همین افسار ایران‌خودرو و سایپا را هیچ‌ ریس جمهوری تا حالا نتوانست بکشد !!؟
کدام امیر کبیر دوست عزیز!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
نزدیک انتخابات امار کرونا دوباره گل میکنه
ای خدا تا کی میخوای اون بالا بشینی و فقط تماشا کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینو خوب اومدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اره میره بالا بنا به دلایلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
از کجا فهمیدی نابغه
لطفا چگونگی کشف این حقیقت رو توضیح بده با رسم شکل 2 نمره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
عزیزم خدا کارش فقط تماشا کردن نیست
به موقش حسابی از شرمندگی ظالمین در میاد
چوب خدا صدا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
رییسی دوست داریم پرچمت بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
هیچکودوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
رییسی دیگه کیه؟؟؟
بگو دوست دارم پرچم امام زمان بالا باشه
در مرتبه بعدبگو پرچم سردار دل ها و رجایی بالا باشه
اینارو بگو
ارزو کن پرچم کسایی بالا باشه که دلشون به حال من و تو بسوزه و بهشون رای بده
اینا که سر ته یه کرباسند
شاید تو این انتخابات همه چی درست شه به امید الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
در جواب به کسی که گفتی رئیسی کیه
در سال ۹۶ یک انتخاب اشتباه باعث شد که سفره های خیلی ها کوچیک بشود . چرا میخواهید دوباره انتخاب اشتباه کنید
بخواهید یا نخواهید رئیسی بهترین گزینه است .
بیاین یبار بهش رای بدیم باور کنین مث دستگاه قضا که همه از تحول در ان خبر دادن اتفاق خواهد افتاد برای ما . اما متاسفانه بعضی ها همچنان در گمراهی هستن
Iran (Islamic Republic of)
د
۰۹:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینا که قطب حساب نمیشن
همشون یکی هستن
Iran (Islamic Republic of)
قنبری اهواز
۰۷:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
گزینه دیپلماسی التماسی را هم نظرسنجی کنید !!

همچنین به مردم بگید که دولت تدبیر و امید تو بوق و کرنا کرده بود که اگر رئیسی رئیس جمهور شد دلار ۳۶۰۰ تومنی میشه ۸۰۰۰ تومان و مردم بدبخت میشید و بیچاره میشید .
اما حالا ما رسوندیمش بالای ۳۰ هزار تومان . علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
اقای ظریف برا ی ریاست جمهوری تا قبل از فایل صو تی نشر پیدا کند موقعیت خوبی داشت ولی ......بهتر است ایشان اول در این مورد شفاف سازی کند چون مردم ایران حتی انان که به جمهوری اسلامی اعتقادی ندارند مهر ومحبت شهید سلیمانی در قلب خود دارند .
یا علی(ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
قبل فایل صوتی هم می دونستیم موقعیت خوبی نداره یعنی شما تو این ۸ سال نفهمیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
قبل فایل صوتی هم یک شخصی بود که دیپلماسیش شکست خورده بود
ظریف هم مث روحانی همش به فکر مذاکره و نگاهش همش به خارج هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
ومکرومکرالله والله خیرالماکرون خداوند حافظ انقلاب وخون شهداست کسی از این فایلها خبر نداشت خون شهدا باعث افشاگری شده اینها چون اعتقاد ندارن فکر میکنن میتوانند دسیسه کنند و خودشان را به تاریخ خوب معرفی کنند حاج قاسم خودش بداد انقلاب رسید روح اومواظب انقلاب ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
حالا خارج از اینکه باید تحقیق کنیم و رای بدیم تا بهترین انتخاب بشود بیاین واقع بینانه به رای دادن یک ایرانی نگاه کنیم :
۱.رئیس جمهور اصلح را انتخاب میکنیم
۲.دشمن که همواره سعی براین دارد که انتخابات کمرنگ شود با دادن یک رای بیشتر ناامید میشود
۳. مطمن باشید رهبر عزیزمان شاد میشوند که مردم مشارکت بالایی داشنه باشند و قطعا مردم مشارکت بالایی خواهند داشت .
۴. ما در دوران انقلاب برای گرفتن همین حق رای شهدای بسیاری تقدیم کردیم بنابراین این وظیفه ی ماست که رای بدهیم و قدردان شهدا باشیم
۵.قدردانی از شهدای انقلاب
۶. قدردانی از شهدای انقلاب
۷.................................
و همین بس برای رای دادن که ما قدردان شهدایمان باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
جانم فدای رهبر
۰۷:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
مردم بیاین یک رئیس جمهور اصلح انتخاب کنیم
#سید_ابراهیم_رئیسی
مدیر . مدبر . انقلابی . واقعا کارامد . مردمی .
لطفا تحقیق کامل کنین و رای بدید تا کشور رو نجات بدیم همه با هم .
با یک رای من دشمن ناامید میشود . پس اگه هرکسی که خون ایرانی تو رگ هاش هست در انتخابات شرکت میکنه و دشمن را ناامید میکند . با رای دادنمون دل رهبری رو شاد میکنیم در زمانی که همه دلش را میشکنند .
ما باید در انتخابات نشان بدهیم که رهبرمان تنهاا نیست همانطور که در دفعات پیش نشان دادیم .پس این ها همه عواقب خوب دادن یک رای است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
بابا تورو خدا بسه دیگه،تا کی میخواهید از این کاندیداهای بالای هفتاد سال حمایت و برایشان تبلیغ کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
پس تکلیف جوان مومن انقلابی(سعید محمد)که رهبری اینهمه تاکید کرده اند،در مطلب شما چه میشود و کجاست.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
نه به نظامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
عملکردوبرنامه فقط# سعید-محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
نظامی عمرا !!!!
۱۲
آخرین اخبار