مدیرعامل بنیاد برکت درباره جزییات برگزاری طرح چرخ برکت و بهره برداری از مشاغل جدید حوزه تولید پوشاک توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت در آیین بهره برداری از ۶ هزار و ۶٠٠ طرح تولید پوشاک برکت و اختتامیه رویداد ملی چرخ برکت اظهار کرد: محوری‌ترین کار بنیاد برکت حمایت از مردم به شیوه توانمندسازی اقتصادی است.

وی افزود: با توجه به سال گذشته که سال جهش تولید و رونق پوشاک داخلی بود که مورد تأکید مقام معظم رهبری هم بود، رونق ۶ هزار و ۶٠٠ طرح خرد و کوچک را آغاز کردیم که حمایت از تولیدکنندگان در دستور کار قرار گرفت که این اقلام شامل پوشاک، کیف و کفش و منسوجات مربوط به لباس است.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه این طرح‌ها در نهایت منجر به ایجاد ٢٣ هزار شغل در هزار و ٢٠٠ نقطه کشور شد گفت: ۴٢٠ میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری شده است.

مدنی با بیان اینکه هر ساله به ۴٠٠ میلیون دست لباس احتیاج داریم تصریح کرد: در سال ٩۶ اعلام شد هر خانواده ایرانی یک میلیون و ٢۵٠ هزار تومان در سال برای لباس هزینه می‌کند که این رقم در خانواده روستایی نزدیک به ٨١۵ هزار تومان است.


بیشتر بخوانید


وی افزود: سالانه ۶٠ میلیون دلار پوشاک وارد می‌شود که بیشتر آن از ترکیه وارد می‌شود و اتفاق تلخ این است که عمده‌ پوشاک کشور به صورت قاچاق وارد می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: طرح‌های نوآورانه زیادی در کشور وجود دارد و ٢٠ درصد از این ۶ هزار و ۶٠٠ طرح، مشاغل آسیب دیده از کرونا هستند که منجر به احیای آن‌ها شده و همچنین نوآوری‌های خوبی در کشور ایجاد شده است.

مدنی گفت: رویدادی را با عنوان چرخ برکت طراحی کردیم که در این رویداد ۶٠٠ کارآفرین کسب و کار تولیدکننده پوشاک در آن شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در نهایت ١٢٠ طرح کسب و کار با مدل اقتصادی به مرحله نهایی رسید، افزود: هر مقدار کسب و کاری که انجام می‌شود برای آن‌ها سرمایه گذاری خواهد شد.

مدنی گفت: امیدواریم روزی را شاهد باشیم که صادرات خوبی از منسوجات کشور داشته باشیم، هر چند در حال حاضر نیز این صادرات انجام می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: هزینه تولید در کشور پایین است و این هنر نیروی انسانی است که نقش آفرینی کند تا کشور به سرعت بتواند جایگاه خود را پیدا کند.

مدنی ادامه داد: دبیرخانه چرخ برکت با مجموعه دانشگاه علم و صنعت همیشه این پلتفرم را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
پوشاک یکی از محورهای توسعه است و باید تعداد مزونها چندین برابر بشه و فستیوال‌های مد لباس برگذار کنیم
اسلام هم بشدت طرفدار تنوع لباسه
آخرین اخبار