مخالفت بیل گیتس با دسترسی کشور های فقیر به فرمول واکسن

در این خبر می‌توانید علت مخالفت بیل گیتس با دسترسی کشور های فقیر به فرمول واکسن را بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بیل گیتس از بنیان گذاران مایکروسافت در مصاحبه‌ای با اسکای نیوز گفت: فرمول‌های واکسن را نباید در اختیار کشور‌های فقیر گذاشت و سخنان او در مصاحبه با این رسانه با انتقاد‌های شدیدی مواجه شده است.

اسکای نیوز در مصاحبه با گیتس از او پرسید آیا «بهتر و مفیدتر» نیست که حق مالکیت معنوی دستور ساخت واکسن از بین برود و این فرمول‌ها در اختیار جهان قرار گیرد؟ و او سریعا پاسخ داد «نه».

گیتس که ثروت عظیم او به عنوان بنیانگذار مایکروسافت عمدتا به قوانین مالکیت معنوی متکی است توضیح داد: کارخانه‌های زیادی در جهان برای تولید واکسن وجود دارد ضمن اینکه مساله ایمنی واکسن برای مردم بسیار مهم است و بنابراین انتقال کاری که هرگز انجام نشده بود. انتقال واکسن، از کارخانه جانسون و جانسون به کارخانه‌ای در هند جدید است و این روند بخاطر کمک‌های مالی و تخصصی ماست که اجرایی شد.


بیشتر بخوانید


استفان بوریانی روزنامه نگار گاردین که در گزارش اخیر خود نسبت به نیاز فوری به معافیت از حق ثبت اختراع و به اشتراک گذاری فناوری واکسن تاکید کره بود، از دیدگاه منفی خود نسبت به استدلال‌های عجیب گیتس نوشت.

او در طول مصاحبه با اسکای نیوز گیتس یادآور شد: هیچ جای تعجبی وجود ندارد که ثروتمندترین ملت‌ها مانند ایالات متحده آمریکا، انگلیس و دیگر کشور‌ها در اروپا ابتدا جمعیت خود را واکسینه کنند؛ این روند منطقی است، چون اوضاع همه گیری در همه کشور‌ها بد است، اما در طی سه یا چهار ماه، واکسن به همه کشور‌هایی که اپیدمی بسیار شدید دارند، اعطا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
لطفا شرکت های واکسن سازی رازی یا برکت و ... ، مجوز تولید یا فرمول واکسن کرونا رو در اختیار کشورهایی مانند هند و کشورهای آفریقایی که دچار فاجعه ی بزرگ انسانی شده اند بگذارند ، یا در آن کشورها تولید مشترک راه بیاندازن ، شاید موثر واقع بشه . جان انسانها از مسایل مالی و پول مهمتره ، بر طبق قرآن هرکس جان انسانی را نجات دهد انگار جان کل انسانها را نجات داده.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۲۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینم مگه بلده حرف بزنه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینا کی به فکر کشورهای فقیر بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
مگه مجانی میدن؟
اینا یا الان پولشو میگیرن یا بعدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
مرگ بر آمریکا
Netherlands
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
حق داره والا . شما که ادعا دارین زودتر واکسن داخلی رو تولید کنین. به عمل کار براید به سخنرانی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
بیل گیتس یک نژاد پرست واقعیه که حمایت تمام قد دولت امریکارو داره
آخرین اخبار