ناشر آلمانی کتاب «مبانی نظری و عملی تزریق گاز» تالیف دکتر آذین استاد دانشگاه خلیج فارس بوشهر و امین ایزدپناهی دانش‌آموخته این دانشگاه را منتشر کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس اعلام کرد: کتاب «مبانی نظری و عملی تزریق گاز» تالیف دکتر رضا آذین رئیس مرکز تحقیقات نفت و گاز (OGRC) دانشگاه خلیج فارس و امین ایزدپناهی دانش‌آموخته دانشگاه خلیج فارس و کارشناس مرکز تحقیقات نفت و گاز از سوی انتشارات اسپرینگر انتشار یافت.

مولفان در این کتاب در خصوص جنبه‌های مختلف تزریق گاز از عملیات حفظ فشار تا ازدیاد برداشت نفت (EOR)، ذخیره سازی گاز زیرزمینی (UGS) و جذب و ذخیره کربن (CCS) مطالبی نگاشته‌اند.

نویسندگان در این کتاب جزئیات و خصوصیات منحصر به فرد و معیار‌های خاصی در خصوص، معادلات موازنه مواد، رفتار فاز، مهندسی مخزن، طراحی خوب، جنبه‌های عملیاتی، امکانات سطح و مسائل زیست محیطی را بیان  کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


دکتر آذین رئیس مرکز تحقیقات نفت و گاز (OGRC) دانشگاه خلیج فارس بوشهر، دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی و مدرک دکترای مهندسی نفت از دانشگاه صنعتی شریف است که بیش از ۲۲ سال تجربه تحقیقاتی و مشاوره دانشگاهی در بخش بالادستی و پایین دستی نفت و گاز دارد و تا کنون بیش از ۱۰۰ مقاله منتشر کرده است.

او در زمینه‌های تخصصی مهندسی مخزن نفت/گاز، PVT و رفتار فاز مایعات مخزن، جذب و جداسازی کربن، تاسیسات تجهیزات فرایند شیمیایی و سطح و انرژی به فعالیت مشغول است.

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه دو سال موفق به کسب جایزه محقق برجسته دانشگاه خلیج فارس شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.