فرماندهان ارشد صهیونیستی در حضور رئیس ستاد ارتش این رژیم اذعان کرده‌اند که حزب‌الله لبنان روش‌ها و تفکر جنگاوری خود را توسعه و تغییر داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت عرب ۴۸، برخی از افسران فرماندهی منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی در جلسه با آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرده‌اند که حزب‌الله از راه‌ها و محور‌های جدیدی برای رسیدن به مرز‌های اسرائیل استفاده می‌کند.

این افسران با اذعان به این‌که پیشرفت حزب‌الله در این زمینه چالشی پیش روی نیرو‌های اطلاعات اسرائیل است تاکید کردند: حزب‌الله در گذشته از این مناطق به‌دلیل سنگلاخی و صعب‌العبور بودن و نیز ارتفاع زیاد و کوه‌ها و صخره‌ها استفاده نمی‌کرد.

به گفته این افسران، حزب‌الله قبلا از چوپان‌ها و تیم‌های شناسایی برای جمع‌آوری اطلاعات از طرف اسرائیلی و فعالیت‌های ارتش آن استفاده می‌کرد، اما اخیرا تغییراتی را در مسیر‌های شناسایی خود ایجاد کرده است.

این افسران توضیح داده اند: حزب‌الله برای ایجاد موانع مقابل نیرو‌های ارتش اسرائیل به توسعه افکار و ایده‌ها به‌ویژه در ارتباط با زمان‌های فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وب سایت عبری "واللا" نیز در این خصوص می‌نویسد: ارتش اسرائیل به‌خوبی دریافته است که حزب‌الله روش و تفکر جنگاوری خود را برای وارد کردن نیروهایش به درگیری‌ها توسعه داده است، به‌گونه‌ای که تهدیدی واقعی علیه شهرک‌ها و پایگاه‌های ارتش اسرائیل در مرز‌ها به‌شمار می‌رود.

به عقیده ارتش اسرائیل، حزب‌الله هرچند مشکلات خاص خود را دارد، اما به موازات همین مشکلات، زمینه را برای عملیات نظامی مبتنی‌بر سناریو‌های مختلف ازجمله هدف قرار دادن یا ربودن سربازان اسرائیلی و نیز نفوذ به سرزمین‌های اشغالی مهیا کرده است.

همچنین فرماندهان اسرائیلی گفته‌اند که حزب‌الله با احتیاط گام برمی‌دارد و از پهپاد‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات بدون استفاده از مواد منفجره در مرحله کنونی استفاده می‌کند، اما در همین حین تجربه خود را افزایش می‌دهد و ارتش اسرائیل را مورد آزمایش قرار می‌دهد. این جنگ حقیقی نابغه‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار