نفیسی گفت: با اجرای آزمایشی طرح مدیریت سرعت در ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور، شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در محور‌های موردنظر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل و نقل در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر تصریح کرد: با اجرای آزمایشی طرح مدیریت سرعت در ایران که در ۳ استان کشور و ۶ محور مختلف اجرایی می‌شود، شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در محور‌های مورد نظر خواهیم بود.

او ادامه داد: اجرای این طرح با همکاری سازمان جهانی بهداشت در ۶۰۰ کیلومتر  از راه های کشور از روز گذشته شروع شده و تا خرداد ۱۴۰۱ به پایان می رسد.

نفیسی گفت: این طرح صرف کنترل سرعت نیست و بر اساس سیستم ایمنی راه ها و  اعمال مقررات در جاده ها اجرایی می شود و ممکن است متناسب با شرایط جاده،  سرعت مجاز برای آن زیاد یا کم شود.

این مقام مسئول افزود: بر اساس این طرح تابلوهای سرعت در راه بازنگری می شوند تا مشخص شود با شرایط جاده هم خوانی دارند یا نه. همچنین زیرساخت ها،  دوربین های کنترل سرعت و محل استفرار گشت های پلیس بازنگری و اصلاح می شود.

نفیسی گفت: این یک کار مشترک بین پلیس، وزارت راه و سایر دستگاه‌های مرتبط است .

شناسایی هزار و ۵۸۵ نقطه پرتصادف در کشور

در ادامه برنامه مجید صباغ زاده مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری: در سال ۹۵ ، هزار و ۵۸۵ نقطه پرتصادف در کشور شناسایی و شروع به اصلاح  و رفع نقائص شد.

او ادامه داد: نقاط پرتصادف بخشی از مدیریت ایمنی راه های کشور است و هر سه سال این نقاط  شناسایی  و رفع می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در طرح مدیریت سرعت، تغییر در استاندارد ها نداریم بلکه  اصلاح و ارتقای ایمنی نقاط شناسایی شده انجام می شود.

او ادامه داد: همچنین در این طرح دو گام اساسی در مدیریت سرعت و ایمنی راه ها برداشته می شود. نخست  بحث سرعت را به صورت واقعی تر می بینیم و  تمام تابلوهای سرعت اصلاح می شود. در کنار آن اعمال قانون و  نظارت تصویری و نظارت  پلیس راه بازنگری و اصلاح خواهد شد.

صباغ زاده تصریح کرد: همجنین بحث ارتقای کیفی و مهندسی طرح راه ها هم به منظور بهبود ایمنی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار