مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان در فضای مجازی گفت : امسال در ماه مبارک رمضان هر روز یک زندانی آزاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بابک ترابی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمانشاه گفت : از ابتدای تشکیل ستاد دیه تاکنون هر سال در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برگزار می‌شود، اما با شیوع ویروس کرونا امسال برای دومین سال است که این مراسم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

او گفت : جشن گلریزان امسال در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد که تاکنون ۲۲۵ میلیون تومان با کمک خیرین جمع آوری و این کمک‌ها تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمانشاه افزود: در جشن گلریزان پارسال با کمک ۵۲۰ میلیون تومانی خیران، ۳۱ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد، ماه رمضان در کرمانشاه آزاد شدند.

ترابی با بیان اینکه هم اکنون ۲۷۲ زندانی جرائم غیر عمد در استان کرمانشاه چشم انتظار کمک‌های خیرین هستند، افزود: پارسال ۲۰۵ زندانی جرائم غیرعمد در استان کرمانشاه با ۷۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بدهی با کمک خیرین آزاد شدند.

او ادامه داد: از این میزان بدهی ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با گذشت شاکیان بخشیده شد و بخشی از بدهی‌ها نیز با آورده خانواده‌های مددجو، تسهیلات بانکی و کمک خیران پرداخت شده است

مبلغ محکومیت ۲۰۵ زندانی جرایم مالی غیرعمد بیش از ۷۹۰ میلیارد ریال است

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از آزادی ۲۰۵ زندانی جرایم مالی غیرعمد در سال ۱۳۹۹ در استان با همکاری ستاد دیه و خیرین خبر داد.

پرویز توسلی‌زاده گفت : مبلغ محکومیت ۲۰۵ زندانی جرایم مالی غیرعمد بیش از ۷۹۰ میلیارد ریال بوده که با رایزنی با شکات پرونده بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال از آن توسط خود شکات پرونده بخشیده شده است.

او گفت : نفس این کار پسندیده و ارزشمند است و بر کسی پوشیده نیست که آزادی یک پدر که ناخواسته در زندان به سر می‌برد و برگشت آن به آغوش خانواده چقدر می‌تواند ارزشمند باشد.

توسلی زاده افزود: در این کار نیاز به فرهنگ سازی داریم که اقشار مختلف جامعه را به این اقدامات خیرخواهانه دعوت کنیم؛ البته وقتی سربازی حقوق خود را به آزادی یک زندانی هدیه می‌کند متوجه می‌شویم چقدر مردم ما در انجام امور خیر پیش قدم و خدمتگزارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در سطح استان ظرفیت‌های خوبی برای این کار وجود دارد، افزود: مسئولان امر موظفند با شناسایی ظرفیت‌ها و طلب کمک از آن‌ها به همنوع خود یاری رسانند چرا که همه ما فقط یک امانتدار در دنیا هستیم و هر چه که در اختیار ماست از برکات حضرت حق است که باید در راه خیر بذل کنیم.

او گفت: خوشبختانه هر ساله با کمک ستاد دیه استان و جمعی از خیرین و مسئولان و به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) مراسم گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد در استان برگزار می‌شود.

توسلی‌زاده افزود: این مراسم با استقبال خوب هم استانی‌های عزیز همراه است و کمک‌های شایانی صورت می‌گیرد که در این جلسه مبلغ ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال از سوی خیرین برای آزادسازی زندانیان اختصاص پیدا کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.