اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمان در زمینه توسعه گردشگری کشاورزی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی مدیر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان در نشست با رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان با اشاره به اینکه گردشگری کشاورزی یا مزرعه یکی از فعالیت‌های جدید کشاورزان و دامداران است که به آن‌ها در رسیدن به یک الگوی کسب درآمد ثانویه کمک می‌کند، گفت: فعالیت‌های مبتنی بر کشاورزی و دامداری و هرآنچه در یک مزرعه انجام می‌شود، برای جذب گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از این طریق هم درآمدی جدا از فعالیت‌های کشاورزی عاید خانوار‌های روستایی شود و هم روشی جدید برای تامین نیاز‌های روحی گردشگران باشد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه گردشگری مزرعه تنها به بازدید از مزارع و فعالیت‌های کشاورزان و دامداران محدود نمی‌شود، افزود: آنچه این فعالیت را برای گردشگران جذاب‌تر می‌کند، مشارکت در برداشت میوه و محصولات کشاورزی، تهیه فرآورده‌های خوراکی از محصولات کشاورزی و دامی، مشارکت در جشنواره‌های فروش محصولات روستایی و... است.

او با اشاره به توانمندی‌های استان کرمان در زمینه تولید محصولات کشاورزی گفت: این استان به عنوان پهناورترین استان کشور از شرایط آب و هوایی بسیار متنوعی برخوردار است که این مزیت موجب شده استان کرمان از استان‌های برتر و برجسته کشور در بخش کشاورزی به‌شمار آید.

فعالی در ادامه به اهداف تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمان اشاره و بیان کرد: برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های طرف تفاهم‌نامه به منظور ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار، افزایش بهره‌وری اقتصادی و تسهیل صدور مجوز‌های فعالیت در زمینه گردشگری کشاورزی و همچنین گسترش سطح دانش و استفاده از فناوری‌های جدید در فعالیت‌های این نوع گردشگری از اهداف این تفاهم‌نامه است.

او اظهار کرد: شناسایی اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی فعالیت در زمینه گردشگری کشاورزی و استفاده از ظرفیت مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی این استان در این زمینه از موضوع‌های تفاهم‌نامه مذکور است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.