مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: رانندگان کمباین‌هایی که قصد فعالیت در ایذه را دارند قبل از شروع به کار غربالگری شده و تست کرونا برای آن‌ها انجام خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نوروزی مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: با شروع فصل برداشت، کمباین‌های غیر بومی نیز وارد شهرستان می‌شوند و با توجه به اهمیت سلامتی مردم، تمام رانندگان کمباین‌هایی که قصد فعالیت در ایذه را دارند قبل از شروع به کار غربالگری شده و تست سلامتی در مورد ویروس کرونا برای آن‌ها انجام خواهد شد.

او بیان داشت: ۲۴ هزار و ۷۰۰هکتار به کشت گندم، ۲۱ هزار هکتار به کشت جو و ۳ هزار و ۸۶ هکتار به کشت کلزا و ۵۰۰ هکتار به کشت عدس اختصاص یافته است.

نوروزی افزود: قیمت مصوب گندم معمولی در ازای هر کیلو مبلغ ۴ هزار تومان و گندم دروم ۴ هزار و ۲۰۰ تومان بوده که بعد از تحویل از سوی کشاورز یک هزار تومان تشویقی به قیمت اضافه می‌شود. قیمت خرید تضمینی کلزا نیز ۱۱ هزار تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه افزود: هماهنگی‌های لازم در خصوص پرداخت خسارت خشکسالی با صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز انجام شده است.

نبوتی سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه نیز بیان داشت: ضمن پشتیبانی از کشاورزان لازم است موانع پیش رو آن‌ها برداشته شود و تولید کنندگان ما کشاورزان هستند که فصل برداشت محصولات آن‌ها رسیده و موانعی پیش رو دارند ضمن اینکه این موانع را باید مرتفع کنیم در بعضی از امور هم پشتیبانی کنیم.

او ادامه داد: تلاش شود سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی تأمین گردد، زیرا تامین سوخت مورد نیاز، برداشت را تسهیل می‌بخشد و یکی از پشتیبانی‌ها از بخش کشاورزی محسوب می‌شود و خرید محصولات کشاورزی بصورت سه شیفت از کشاورزان صورت گیرد، تا کشاورز دغدغه زمان برداشت را نداشته و با خیال آسوده محصول برداشتی خود را به مراکز خرید تحویل دهد.

نبوّتی تاکید کرد: بیمه کشاورزی با پشتیبانی از تولید، نهایت تلاش برای جذب حداکثری خسارات ناشی را خشکسالی را داشته باشد و باید به سمت و سوی رویم که نهایت حمایت و پشتیبانی را از کشاورزان که در واقع تولید کنندگان اصلی این شهرستان هستند داشته باشیم.

سرپرست فرمانداری ایذه تصریح کرد: تا پایان فصل برداشت، نیروی‌انتظامی، پلیس راهور، همکاری لازم جهت تسهیل روند عبور و مرور ادوات کشاورزی را داشته باشد و اداره راهداری با برنامه‌ریزی انجام شده، نهایت همکاری را در بحث شرکت‌های حمل و نقل داشته باشد و محل خرید توسط اداره تعاون روستایی اطلاع رسانی و اکیپ‌هایی تشکیل و در مرکز خرید حضور داشته باشند که اختلالی در روند خرید ایجاد نشود.

این مقام مسئول اظهار داشت: تعهد حمایت از کشاورز را به عنوان مسئولان شورای کشاورزی در خودمان تقویت کنیم و جهت خدمت به کشاورزان عزیز همت بیشتری داشته باشیم و  با جلوگیری از خروج علوفه از شهرستان نهایت همکاری با دامداران صورت گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.