سلمان زاده گفت: ویروس زنده در واکسن وجود ندارد و واکسن‌ها شامل ویروس کشته شده و یا آنتی‌ژن ویروس هستند در نتیجه ایجاد بیماری نمی‌کنند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: برخی از افراد در زمان دریافت دُز اول واکسن دچار حس امنیت کاذب شده و دستورهای بهداشتی را رعایت نمی کنند اما ایمنی مطمئن حداقل ۲ هفته بعد از تزریق دُز دوم اتفاق می افتد.

اوافزود: افرادی که یک یا چند بار به کرونا مبتلا شده اند حتما باید واکسن بزنند و حداقل یک ماه پس از شروع علائم باید اقدام کنند.

سلمان زاده با اشاره به نادرست بودن تصورناقل شدن فرد واکسینه شده ادامه داد: ویروس زنده در واکسن وجود ندارد و واکسن‌ها شامل ویروس کشته شده و یا آنتی‌ژن ویروس هستند در نتیجه ایجاد بیماری نمی‌کنند فقط ممکن است علائم شبه آنفلوآنزا در پاسخ به واکسن ایجاد شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: به نظر می رسد واکسن کرونا بر روی ویروس‌های جهش یافته نیز اثر دارد اما برای موثر بودن بر روی ویروس هندی تحقیقات بیشتری لازم است.

او در خصوص عوارض واکسن کرونا بیان کرد: شایع ترین عارضه واکسن کرونا، موضعی است که درد موضعی، قرمزی و تورم را شامل می شود و ممکن است تب خفیف، سردرد، بدن درد و علائم شبه آنفلوآنزا چند روز بعد ایجاد شود که هیچ کدام عارضه جدی نیستند.

سلمان زاده توضیح داد: در موارد نادر نیز ممکن است واکنش‌های افزایش حساسیتی ایجاد شود که تاکنون مشاهده نشده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.