مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام ماه مبارک رمضان هفت مرکز منتخب درمانی کرونا در مشهد پس از افطار هم دایر و ساعات کاری آن‌ها از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲۳ شب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمد حسن درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراکز  احمدی در بلوار قرنی، ویلا در هفت تیر، سیدی در بلوار صبا، پنجتن در شهرکی به همین نام، لشگر در قاسم آباد، سیلو در منطقه طلاب و امام علی (ع) در شهرداری ثامن بعد از افطار فعالیت می کنند.

او افزود: به غیر از این مراکز سایر مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد درماه مبارک رمضان از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹ شب فعالیت می کنند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هم اکنون ۴۰ مرکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با زیر پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در خراسان رضوی دایر هستند که ۲۰ مرکز از این تعداد در مشهد فعالیت دارند.


بیشتر بخوانید


درخشان بیان کرد: افراد مشکوک به کرونا در بخش سرپایی به این مراکز مراجعه می‌کنند و تحت مراقبت‌های لازم و انجام تست پی. سی. آر یا تست سریع تشخیص کرونا قرار می‌گیرند.

او تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۴۳۰ هزار آزمایش کرونا در بخش سرپایی و در مراکز خدمات جامع سلامت مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در شرایط کنونی با افزایش چشمگیر مبتلایان در بخش سرپایی و بستری روزانه بین چهار هزار تا چهار هزار و ۵۰۰ آزمایش کرونا در قالب پی. سی. آر و رپید تست برای مراجعان انجام می‌شود.

درخشان اظهار کرد: در حال حاضر آزمایش کرونای ۳۲ درصد از مراجعان به مراکز منتخب کرونا مثبت می‌شود در حالی که این میزان در روز‌های پایانی اسفند ۱۱ درصد بوده است.

او بر رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی، به ویژه استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت‌های کرونایی برای پیشگیری از ابتلای به انواع جهش یافته ویروس کرونا تاکید کرد.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شود.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.