مدیر کل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: ۴ هزار و ۹۲۰ واحد مسکونی در روستا‌های استان بهسازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: بهسازی چهار هزار و ۹۲۰ واحد مسکونی از محل اعتبارات مسکن روستایی در دست اجراست و مالکان این واحدها برای دریافت وام به بانک معرفی شده‌اند.

او افزود: بازسازی و تعمیر ۱۷۱ واحد مسکونی  که از سیل فروردین ۱۳۹۹ دچار آسیب شده‌اند در دست اقدام است.

آسمانی مقدم اظهار کرد: براساس مصوبه هیأت دولت، از ششم مرداد ۱۳۹۹ سهمیه بازسازی واحد‌های آسیب‌دیده مسکونی  خراسان جنوبی تصویب شد و با توجه به ابلاغ دیرهنگام تسهیلات موصوف در سه ماه پایانی سال، عملیات اجرا و تعمیر واحد‌ها طبق روال در دست انجام بوده و مالکان واحد‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده و انعقاد قرارداد آن‌ها در دست اقدام است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی بیان کرد: انتظار داریم شعب بانکی مطابق روال قبل نهایت همکاری را با متقاضیان برای تسریع در جذب تسهیلات داشته باشند.

او عنوان کرد: اقدامات خوبی در حوزه مسکن روستایی خراسان جنوبی صورت گرفته و در مجموع از واحد‌های بهسازی مسکن روستایی و بازسازی حوادث (تعمیری و احداثی) حدود پنج هزار و ۹۰ واحد در دست اقدام است که با تکمیل این تعداد، مجموع واحد‌های بازسازی و بهسازی شده خراسان جنوبی از ۴۵ هزار و ۶۲۷ به ۵۰ هزار و ۷۱۷ واحد می‌رسد.

آسمانی مقدم اظهار کرد: در حال حاضر۴۳ هزار و ۲۰۸ واحد نیمه‌مقاوم و نامقاوم در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان جنوبی تصریح کرد: هم اکنون از ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکن روستایی، ۴۵ هزار و ۶۲۷ واحد بهسازی و مقاوم‌سازی شده است و این رقم تا پایان امسال به بیش از ۵۰ هزار واحد می‌رسد.

او میانگین فعلی مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان را ۵۱.۴ درصد عنوان کرد و گفت: تخصیص سهم تسهیلات بودجه سال ۱۴۰۰ به استقبال و مشارکت مردم روستا از طرح مقاوم‌سازی بستگی دارد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.