معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال مقاوم‌سازی چهار هزار واحد مسکن روستایی در استان هدفگذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  مهدی مرادی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هر ساله سهمیه‌ای برای استان‌ها در نظر گرفته می‌شود که باید بر اساس آن نسبت به بازسازی واحد‌ها اقدام شود.

او تصریح کرد: پارسال بازسازی چهار هزار واحد هدفگذاری شده بود این در حالی است که پنج هزار واحد مقاوم‌سازی شد.

مرادی افزود: مقاوم سازی مسکن روستا‌هایی که در مناطق دوردست و پرمخاطره قرار دارند ، همچنین روستاهایی که واحد‌های غیرمقاوم بیشتری دارند در اولویت قرار دارند.


بیشتر بخوانید


او گفت: برای هر روستای با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه می‌شود و روستا‌هایی که این شرایط را داشته باشند در ردیف روستا‌هایی قرار می‌گیرد که باید واحد‌های روستایی آن مقاوم‌سازی شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، تسهیلات بانکی موجود را نسبت به هزینه‌های ساخت، نامتناسب دانست و گفت: پایین بودن مبلغ تسهیلات از چالش‌های بازسازی مسکن روستایی است که امید می‌رود در این خصوص تجدیدنظر شود.

مرادی با اشاره به هزینه‌های بالا ساخت مسکن روستایی، اظهار داشت: حمل مصالح گاهی هزینه بیشتری نسبت به تهیه مصالح برای مردم مناطق روستایی در بردارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار