فرماندار بویراحمد گفت: کشت برنج در مزارع بویراحمد ممنوع اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، فرماندار بویراحمد در جلسه کارگروه کشاورزی این شهرستان گفت: با توجه به کاهش ۴۰ درصدی نزولات آسمانی و بروز پدیده خشکسالی کشت برنج در سال زراعی جاری در مزارع شالیکاری‌ این شهرستان ممنوع است.

مجید احمدی افزود: با توجه به کشت برنج به روش غرق آبی و افزایش مصرف آب برای این محصول و همچنین کمبود آب‌های سطحی از کشت این محصول آب بر  خودداری و به جای آن از کشت‌های جایگزین استفاده می‌شود.
آقای احمدی اضافه کرد: به منظور تامین آب مورد نیاز محصولات استراتژیک در این شهرستان انشعاب ها، پمپاژ‌ها و چاه‌های غیر مجاز شناسایی و پلمپ می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه گفت: امسال با توجه به کاهش بارش‌ها از کشت‌های جایگزین به جای محصولات آب بر، مثل برنج استفاده می‌شود.


شهرام عسکری کشت چغندر قند را یکی از کشت‌های مناسب به عنوان کشت جایگزین در کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: تلاش می‌شود با ترغیب کشاورزان به کشت‌های جایگزین از کشت محصولات آب بر در استان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و کم بارشی‌ها باعث کاهش تولیدات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد شده است اضافه کرد: ضروری است با راه اندازی مراکز خرید گندم در شهرستان‌ها از خروج این محصول تولیدی جلوگیری شود.
 
انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.