معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت:۹۱ درصد از شرکت کنندگان در کلاس سواد آموزی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را بانوان تشکیل داده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رمضان یوسفی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به حضور ۹ هزارو ۴۱۵ خانم و ۸۹۵ نفر آقا درکلاس هاس سواد آموزی گفت:در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ کلاس‌های نهضت سوادآموزی در سه دوره سوادآموزی با ۴ هزارو ۹۰۲ نفر، دوره انتقال با ۳ هزارو ۸۳ نفر و دوره تحکیم سواد با ۲ هزارو ۳۲۴ نفر در سطح استان تشکیل و کلاس‌ها به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری برگزار شده است.

او اضافه کرد:با توجه به این که آمار دقیقی از بازگشت بی سوادی در دسترس نیست، اما بر اساس بررسی‌های میدانی تقریبا بین ۵ تا ۱۰ درصد رجعت به بی سوادی اتفاق می‌افتد.

یوسفی با بیان این که استان کردستان در چند سال اخیر جزو استان‌های برتر در پوشش حجم ابلاغی و ارزیابی عملکرد می‌باشد اظهار داشت:متاسفانه وضعیت سواد و نرخ با سوادی به دلیل مسایل جنگ و امثال آن مخصوصا دهه‌ی ۶۰ وضعیت استان مطلوب نیست.

او درباره‌ی استخدام معلمان نهضت سواد آموزی در استان کردستان گفت:ما اکنون مانند گذشته آموزشیار نداریم و برابر اصل ۴۴ قانون اصلی در کاهش تصدی گری دولت و منویات مقام معظم رهبری، آموزش در نهضت سوادآموزی به بخش خصوصی واگذار شده و موسسات طرف قرار داد ادارات آموزش و پرورش، نیروی انسانی لازم را جهت آموزش تامین می‌کنندو با نام «آموزش دهنده» جریان آموزش بی سوادان را عهده دار هستند و با آموزش و پرورش هیچ رابطه استخدامی واداری ندارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.