فرماندار بجستان گفت: تغییر رنگ وضعیت بجستان از قرمز به نارنجی به معنای عادی شدن شرایط کرونایی نیست و خطرها و تبعات این ویروس همه‌گیر همچنان جامعه را تهدید می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین ابراهیمی کردیانی فرماندار بجستان با بیان اینکه تغییر رنگ نباید موجب عادی انگاری نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی شود گفت:عادی‌انگاری وضعیت و تاثیر منفی آن بر رعایت توصیه های بهداشتی، سفر‌های نوروزی و دورهمی‌های خانوادگی وضعیت بجستان را ظرف یک ماه اخیر از رنگ زرد به نارنجی و قرمز تغییر داد و به دنبال آن محدودیت‌های کرونایی افزایش یافت.

او افزود: تغییر رنگ میزان شیوع ویروس کرونا در این شهرستان از قرمز به نارنجی در نتیجه تعامل و همراهی مردم در رعایت توصیه های بهداشتی حاصل شده است.

فرماندار بجستان ادامه داد: برای بهبود این وضعیت و تغییر رنگ از نارنجی به زرد و آبی و حتی سفید توجه به مسائل پیشگیرانه و پرهیز از شرکت در اجتماعات و حضور غیر ضروری در معابر عمومی و دورهمی‌های خانوادگی همچنان باید مورد توجه آحاد مردم قرار بگیرد در غیر این صورت و با افزایش مخاطرات دوباره وضعیت بجستان به قرمز تغییر می‌یابد و محدودیت‌ها تشدید خواهد شد.

ابراهیمی بیان کرد: به دنبال تغییر وضعیت بجستان از وضعیت قرمز کرونا به نارنجی محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان از روز سه شنبه کاهش یافت و گروه‌های شغلی دسته ۲ در کنار اصناف دسته یک که مشمول محدودیت‌ها قرار نگرفته، فعالیت خود را آغاز کردند و صنوف گروه سه و چهار همچنان تعطیل هستند.

او با اشاره به استمرار تعطیلی مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و مراکز خصوصی آموزشی و مدارس و اجتماعات فرهنگی و آیینی و اعمال محدودیت تردد خودرو‌ها از ساعت ۲۲ تا سه بامداد را از دیگر محدودیت‌های وضعیت نارنجی دانست و  تصریح کرد: اعمال قانون در چارچوب ممنوعیت ورود خودرو‌ها به بجستان مشمول مناطق با رنگ نارنجی شده است و باقوت ادامه دارد.


انتهای پیام//ح. ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.