بازار امروز با افزایش نسبی تقاضا در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت ماه) بازار با افزایش نسبی تقاضا در نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۸ اردیبهشت ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۸ اردیبهشت ماه

بانکی ها امروز هم در صدر توجهات قرار دارند. وبملت پیشروی بیش از 4 درصدی قیمت را تجربه می کند. وتجارت و وبصادر با رشد حدود 2 درصدی قیمت در مدار مثبت دنبال می شوند.

در آخرین روز هفته شاهد سبز پوشی لیدرهای خودرویی نیز هستیم. نماد خودرو در قیمت 210 تومان با جهش 1.5 درصدی قیمت در حال معامله است. خساپا در قیمت 199 تومان بیش از 2.5 درصد رشد قیمت را تجربه می کند.

رشد دو هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت 9:10 در ارتفاع یک میلیون و ۲۰۵هزار واحد قرار گرفته است.

نمادهای وبملت، فملی و فولاد بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای رمپنا، اخابر و خگستر بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در گروه پالایشی ها هم شاهد موج تقاضا هستیم. شپنا با رشد بیش از 2 درصدی در قیمت 1122 تومان داد و ستد می شود. شتران و شبندر در مدار مثبت پیشروی بالغ بر 1.5 درصد قیمت دارند.

نمادهای کوچک بازار نیز همسو با بزرگان, رفته رفته بهبود تقاضا را تجربه می کنند.

وبصادر در این دقایق با صف خرید بیش از ۱۱۰ میلیون سهم دنبال می شود. وتجارت نیز صف خرید ۲۴ میلیون سهمی دارد.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد هشت هزار و ۱۰۵واحدی (۰.۶درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۰هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با رشد ۰.۰۷درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۹۵نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۲۱نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نمادهای فملی، خساپا، وتجارت، برکت، خگستر، خودرو و حکشتی در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای کرمان، شگویا، ذوب، مادیرا، بپیوند، آریا و پیزد در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۸۲۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود پنج میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند.

جمع صف‌های خرید حدود ۳۵۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش پنج هزار و ۵۱۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج هزار و ۱۶۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، کویر و بنو به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده ۲۴۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وبملت، غگیلا و سیتا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۳۲۰میلیارد تومان (۹۰درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۱۲۵میلیارد تومان (۲۰درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۸نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۶۳نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شیر پاستوریزه پگاه گیلان غگیلا به ۸.۹درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«فلزات اساسی» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۴۷۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۵۵میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات تقاضای چشمگیری وجود ندارد.

حدود ۲۰درصد از پنج هزار و ۸۷۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۷۸۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۷۵۴درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۶۵۰میلیارد تومان خواهد رسید.

در این ساعت 9:50 شاهد افزایش عرضه و عقب نشینی خریداران هستیم بطوری که لیدر های پالایشی قرمز پوش شدند، صفوف خرید نمادهایی چون وتجارت و وبصادر عرضه شد و بزرگان خودرویی به محدوده صفر تابلو رسیدند.در حال حاضر 313 نماد به ارزش 4 هزار میلیارد تومان دارای صف فروش هستند

شاخص کل با رشد پنج هزار واحدی به معاملات پایان داد

رشد پنج هزار و ۶۵واحدی شاخص کل (۰.۴درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۰۷هزار واحدی قرار داد.

شاخص‌ هم وزن ۰.۰۵درصد افت کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از دو هزار و ۹۵۵میلیارد تومان رسید.

حقوقی‌ها امروز حدود ۱۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۹۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۸درصد یعنی ۵۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان سه درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «سیمان، آهک و گچ» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «خودرو و ساخت قطعات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد اخابر، شتران و وپاسار لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به وبملت، وتجارت و خبهمن معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری مخابرات ایران حدود ۱۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بانک ملت با برتری حدود ۹۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۷۰میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار