دهقانی فیروزآبادی خبر داد:

امیدواریم در آینده به پژوهشگران مسکن هدیه بدهیم

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به بیان توضیحاتی درباره جوایز جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم هشتمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی که به صورت مجازی با حضور رئیس دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر پیشرفت پیش قدم بوده و در دوره مدیریت جدید حرکت جدی در تغییر نسل دانشگاه و تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین و فناورانه انجام شده است.

او افزود: از اهداف جشنواره فرهیختگان می‌توان به ایجاد بستری مناسب برای تکریم مقام والای و نخبگان عرصه علم و فناوری، شناسایی پژوهشگران و فناوران، کشف استعداد‌های برتر در زمینه‌های مختلف علمی، ایجاد انگیزه در مخترعان، مبتکران و نوآوران، آشنایی با استعداد‌ها و توانمندی‌های کشور برای کاربست در سطح ملی و بین‌المللی، گسترش تجربه‌های علمی در سطح دانشگاه و فراهم سازی فضایی پرشور و رقابتی اشاره کرد.

رئیس شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی بیان درباره میزان رشد جوایز جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد، ادامه داد: برخی از جوایز جشنواره فرهخیتگان نسبت به سال‌های قبل سه برابر افزایش داشته است که نشان می‌دهد دانشگاه آزاد به پژوهش و فناوری توجه بیشتری دارد.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در آینده به پژوهشگران مسکن هدیه بدهیم.

دهقانی فیروزآبادی گفت: انجام فرآیند داوری جشنواره فرهیختگان در مرحله اول توسط واحد‌های دانشگاهی، مرحله دوم توسط استان‌ها و مرحله سوم توسط سازمان مرکزی صورت گرفت و ۷۰ برگزیده در ۲۷ محور معرفی می‌شود. از محور‌های جشنواره می‌توان با پژوهشگر، کتاب تالیف، کتاب ترجمه، طرح برون‌دانشگاهی، معاون پژوهش و فناوری، واحد دانشگاهی، پایان‌نامه ارشد، رساله دکتری، هیئت اندیشه‌ورز استانی، مرکز رشد، واحد فناور و... اشاره کرد.

دهقانی فیروز آبادی ادامه داد: رتبه اول در مجموع به استان تهران با ۱۴ برگزیده، اصفهان با ۱۳ مورد و آذربایجان شرقی با ۷ برگزیده کسب کردند. برخی از واحد‌ها آثار برتر نداشتند که باید تجدید نظر در کارهایشان ایجاد کنند تا شاهد تحول پژوهشی باشند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: حیات و اعتبار این دانشگاه در گرو توجه به پژوهش و فناوری است. دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند دانشگاهی کارآفرین و برند دانشگاه‌های دیگر شود.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

برچسب ها: پژوهشگران ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار