مدیر شبکه بهداشت و درمان هفتکل گفت: ۴۵۰ سالمند بالای ۸۰ سال در این شهرستان علیه بیماری کرونا واکسینه خواهند شد.

مازیار مولایی پارده مدیر شبکه بهداشت و درمان هفتکل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در شهرستان با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: ۴۵۰ سالمند بالای ۸۰ سال علیه بیماری کرونا واکسینه خواهند شد.

او افزود: سالمندان با در دست داشتن کارت ملی می‌توانند برای واکسیناسیون اقدام کنند که با این افراد ابتدا تماس گرفته خواهد شد و از آن‌ها دعوت می‌شود به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت مراجعه کرده تا واکسینه شوند و ملاک سن و محل سکونت ثبت شده در سامانه سیب است.

مولایی پارده با بیان اینکه واکسناسیون سایر گروه‌های سنی و گروه‌های هدف نیز متعاقبا اعلام خواهد شد و مطابق با سند ملی به تدریج واکسینه خواهند شد، اظهار داشت:  با توجه به اینکه گزارشاتی از ابتلا به بیماری کرونا ویروس بعد از دریافت دوز اول واکسن گزارش شده و قابلیت ایمنی زایی چند روز بعد از دریافت دوز دوم است همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بخصوص زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بهترین راهکار است.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان هفتکل تصریح کرد: افراد مبتلا به  سرطان که در حال شیمی درمانی هستند یا در طی یک سال گذشته شیمی درمانی کردند نیز می توانند جهت واکسیناسیون کووید ۱۹ مراجعه کنند.

این مقام مسئول  اذعان داشت: مردم به شایعات در موارد عوارض واکسن و اینکه چه نوع واکسنی بهتر است توجه نکنند و در تمام موارد کار کارشناسی و فنی صورت پذیرفته است همچنین مردم مراقب سوء استفادکنندگان و کلاهبرداران نیز باشند تنها مرجع رسمی شبکه بهداشت و درمان بوده  و در صورت برخورد با افراد مشکوک مراتب را گزارش بدهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.