نمکی گفت: اورژانس بانوان نقصان بود و ما این نیرو‌ها را نداشتیم که خوشبختانه این اورژانس شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین افتتاح تعدادی از پروژه‌های مراکز اورژانس پیش‌بیمارستانی اظهار کرد: سپیدپوشان اورژانس به دلیل خدمت‌رسانی به موقع همیشه نزد مردم عزیز هستند و مردم وقتی گرفتار حادثه می‌شوند بعد از صدا زدن خدا و ائمه، سراغ ١١۵ می‌روند و اولین مرجع بعد از خدا و ائمه فرشتگان سپیدپوش اورژانس هستند.

نمکی ادامه داد: دکتر کولیوند از ستون‌های نظام سلامت هستند، من داغ‌های بسیاری به دلیل از دست دادن مدافعان سلامت دارم و یکی از نیرو‌هایی که گرفتار شدن او به کرونا مرا خیلی ناراحت کرد، دکتر کولیوند بود و یک روز به من خبر دادند ایشان نفس‌های آخر را می‌کشند و تمام چشمانم اشک شد و نذری کردم و گفتم خدایا این مرد را برای مردم و نظام سلامت حفظ کن و به ما برگردان و باید دانست که همه نیرو‌های اورژانس با شجاعت تن به آتش زدند.

وزیر بهداشت گفت: برخی می‌گویند تو کم‌شانس بودی و تا آمدی سیل و بلا آمد و من می‌گویم این توفیقی است که در روز‌های سخت کنار مردم باشم. سیل سال ٩٨ با برگشت ناگهانی مردم با سفر همراه شد و آمار تصادفات جاده‌ای بالا رفت، نیرو‌های اورژانس با بالگرد‌های اورژانس ماموریت‌های ویژه‌ای داشتند و در یک ماموریت برای نجات زن باردار به دلیل خونریزی سه پرسنل اورژانس و ٢ خدمه پرواز شهید شدند و بعد ما به سرعت دستور دادیم بالگرد بعدی به پرواز درآید و ما ۵ شهید دادیم، اما مادر باردار و نوزادش نجات پیدا کردند. ٩٩ زن باردار را در برف گیلان با بالگرد نجات دادیم.  

وزیر بهداشت گفت: یکی از اقدامات ویژه اورژانس انتقال قلب اهدایی برای پیوند از شهری به شهر دیگر با جت است و تعدادی پیوند قلب اینگونه صورت گرفته است، بحث اورژانس بانوان نقصان بود و ما این نیرو‌ها را نداشتیم و خوشبختانه این اورژانس شکل گرفت.

نمکی بیان کرد: امیدواریم اورژانسی چابک‌تر داشته باشیم و تردید ندارم یکی از بهترین اورژانس‌های منطقه و جهان را خواهیم داشت و امیدواریم به زودی از شر این ویروس نجات پیدا کنیم؛ این نیرو‌های اورژانس هستند که در خط اول مبارزه با کرونا خدمت رسانی می‌کنند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: اورژانس ، پرستار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار