این روز‌ها نانوایی‌ها و مراکز پخش سوپ و حلیم مکان‌هایی هستند که در ساعات نزدیک به افطار به کانون جدی همه گیری این بیماری خطرناک تبدیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در ایام ماه مبارک رمضان عموما شلوغی و تردد‌ها بیشتر به ساعات منتهی به افطار معطوف است و نانوایی‌ها و مراکز پخش سوپ و حلیم از مکان‌های شلوغ و پرطرفدار این روز‌ها است. جایی که به شدت باید از خودمان و دیگران در مقابل کرونا مراقبت کنیم.  

در این روز‌های کرونایی که برای خرید نان و افطاری در صف قرار می‌گیریم حفظ فاصله فیزیکی بسیار پر اهمیت است، اما متأسفانه در برخی از مکان‌ها ازدحام جمعیت و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی را شاهد هستیم.  

بهتر است در این ایام که همه دوست داریم نان تازه بر سر سفره افطار داشته باشیم برنامه ریزی بهتری برای خرید داشته باشیم و باید توجه داشته باشیم که کرونا همه جا در کمین ما است.

 تشدید مراقب‌ها در مرز ماهیرود 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حاشیه نشست ویدئو کنفرانسی با روسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها از روند افزایشی بیماران کرونا در مراجعه سرپایی و بستری در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با توجه به گونه جهش یافته هندی کرونا و هم مرز بودن استان با کشور افغانستان نظارت‌ها در مرز‌های ورودی استان تشدید شده است و برای مقابله با آن به همکاری همه دستگاه‌ها و مردم نیاز است.

دهقانی ادامه داد: درخواست می‌شود در بحث ممنوعیت از ورود و خروج غیر قانونی و قاچاق افراد نظارت بیشتری اعمال شود تا بتوانیم مانع از ورود ویروس از طریق مرز ماهیرود به استان و کشور شویم.

او بیان کرد:  از ابتدای شیوع کرونا تمام کسانی قصد ورود به استان را داشتند و یا دارند چکاپ و شرط ورود آنان تست کرونای منفی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تزریق واکسن کرونا به ۶ هزار و ۶۰۸ نفر از افراد گروه یک در خراسان جنوبی خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۳۰۳ نفر کارکنان حوزه درمان، ۵۴۷ نفر کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی، یک هزار و ۳۴۵ نفر کارکنان بهداشت، ۸۰۱ نفر بیماران خاص، ۱۵۰ سالمند ساکن در خانه سالمندان، ۷۷ نفر جانباز، ۱۱۴ پارکبان، ۲۵۱ پزشک نظام پزشکی و ۲۰ نفر از کارکنان آرامستان‌ها هستند که در مجموع ۱۳ هزار و ۵۶ دوز واکسن دریافت کردند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.