معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: با اجرای طرح کوچ میزان چاقی و اضافه وزن دانش آموزان استان فارس بیش از ۲ درصدد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد علی قهرمانی در وبینار هم اندیشی فعالان حوزه سلامت گفت: با اجرای طرح کوچ، ۲ و چهل و یک صدم درصد میزان چاقی و اضافه وزن و ۴۴ صدم درصد میزان لاغری و لاغری شدید در دانش آموزان فارس کاهش یافته است.

او گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در سلامت بحث کنترل اضافه وزن و لاغری است که در این زمینه با اجرای موفق طرح کوچ در استان فارس خوشبختانه توانستیم شاهد کاهش میزان چاقی و لاغری در دانش آموزانمان باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: هفته سلامت فرصتی مغتنمی است تا با بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت و بهداشت در تحقق اهداف تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان تاکید شود.

او با تقدیر از همکاران فعال تیم اجرای طرح کنترل وزن وچاقی در دانش آموزان (کوچ) اعلام کرد: خوشبختانه با همراهی و همت همکاران پرتلاش استان فارس توانستیم میزان چاقی و اضافه وزن را در دانش آموزان به میزان ۲ و ۴۱ صدم درصد و لاغری و لاغری شدید را به میزان ۴۴ صدم درصد کاهش دهیم.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس نیز، بر اجرای کامل طرح‌های بهداشتی در شرایط سخت کرونایی به ویژه طرح توزیع مکمل آهن یاری و ویتامین D تاکید کرد.

محمد علی زارعی همچنین از مناطق و شهرستان‌هایی که در اجرای جشنواره سفیران سلامت و پویش مدافعان سلامت که نقش فعالی داشتند و آثار منتخب دانش آموزان را در سامانه همگام بارگزاری کردند قدردانی کرد و از آن‌ها خواست که به نحو مقتضی از دانش آموزان برگزیده در مرحله منطقه و شهرستان قدردانی شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار