رئیس اتحادیه املاک کرج گفت: صاحبان خانه می توانند با بیست درصد افزایش قیمت، قرارداد جدید را با مستاجران خوش حساب تمدید کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،محمد قمی، رئیس اتحادیه املاک کرج گفت: طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا، مستاجرین می‌توانند امسال را هم مثل سال گذشته در واحدی که اجاره کرده‌اند بمانند و هیچ مالکی حق ندارد از آن‌ها بخواهد خانه را تخلیه کنند.

رئیس اتحادیه املاک کرج  افزود: اگر مشخص شود که  مالک خانه را به فروش رسانده و یا خودش می‌خواهد در واحدی که الان مستاجر در آن ساکن است، سکونت کند، مستاجر باید خانه را تخلیه کند.

قمی گفت: صاحبان خانه می‌توانند با بیست درصد افزایش قیمت، قرارداد جدید را با مستاجران خوش حساب تمدید کنند و حق کمیسیون املاک نیز پنجاه درصد است.

او افزود: اگر مالکان قرارداد خانه را تمدید نکنند و کار به دادگاه بکشد، شورای حل اختلاف رای به تخلیه خانه نخواهد داد و مستاجر می‌تواند تا یک سال دیگر در خانه بماند البته این قانون فقط مربوط به واحد‌های مسکونی است و واحد‌های تجاری  مشمول این قانون نمی شوند.

رئیس اتحادیه املاک کرج با اشاره به این که شیوع کرونا و بسته بودن واحد‌های مشاور املاک آن هم در فصل جابه جایی مشکلاتی را برای مستاجران به وجود آورده، افزود: برای حل این مشکل درخواست داده‌ایم که مشاورین املاک هم مثل برخی صنوف وارد گروه های دسته ۱ شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.