منبعی نزدیک به نخست وزیری عراق تاکید کرد که مصطفی الکاظمی هرگز در انتخابات پارلمانی نامزد نمی‌شود و از هیچ حزب و جناحی نیز حمایت نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المسله عراق، منبعی نزدیک به نخست وزیری عراق امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق هرگز در انتخابات پارلمانی نامزد نمی‌شود و از هیچ حزب و جناحی نیز حمایت نخواهد کرد، زیرا برگزاری انتخاباتی آزاد و شفاف را پاسخ به مطالبات مردم می‌داند.

این منبع گفت: آنچه در رسانه‌های عربی و محلی منتشر شده است مبنی بر اینکه «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق به الکاظمی پیشنهاد داده است که در مقابل نامزد نشدن در انتخابات از او حمایت می‌کند تا برای دومین بار به نخست وزیری برسد را تکذیب کرد.

منبع مذکور تاکید کرد: الکاظمی از زمان تصدی نخست وزیری تصمیم گرفت در انتخابات پارلمانی زودهنگام مشارکت نکند. او از هیچ حزب و جناحی حمایت نخواهد کرد.

به گفته منبع نزدیک به نخست وزیری، مصطفی الکاظمی وظیفه بزرگ ملی خود را در حمایت از مردم عراق برای عبور از مرحله سخت انتقال دریافته و نه تنها خود بلکه اعضای کابینه و افراد نزدیک به او نیز در انتخابات پارلمانی مشارکت نخواهند داشت و با هیچ طرفی ائتلاف نمی‌کنند.

منبع مذکور افزود: نخست وزیر عراق به پاسخ به مطالبات و خواسته‌های مردم عراق برای برگزاری انتخاباتی آزاد، عادلانه و شفاف متعهد است.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق که خود پس از چندین ماه اختلاف میان احزاب عراقی به این سمت منسوب شد، تلاش کرد تا طرف‌های سیاسی روابط استواری داشته باشد و ارتباط عمیق‌تری با تظاهرات کنندگان برای درک خواسته‌های آنان برقرار کند.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق پیشتر فرمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهر ۱۴۰۰) را امضا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار