تاکنون ۷۵۳ نفر از معترضان به کودتا در میانمار با سرکوب نظامیان جان خود را از دست داده‌اند که ۵۲ نفر از آن‌ها کودک بوده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، تاکنون ۷۵۳ نفر در اعتراضات به کودتا در میانمار  توسط نظامیان کشته شده‌ اند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط ناظران حقوق بشر، تاکنون ۷۵۳ نفر از معترضان به کودتا در میانمار با سرکوب نظامیان کشته شده اند که ۵۲ نفر از کشته‌ها کودک بوده اند.

انجمن کمک به زندانیان سیاسی (AAPP) در آخرین به روز رسانی خود اعلام کرد: در این اعتراضات حدود ۳,۴۴۱ نفر در بازداشت و ۷۹ نفر از آن‌ها نیز محکوم شده‌اند.

بر اساس داده های این انجمن، بیش از ۷۰۰ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان در اعتراضات میانمار کشته و زخمی شده اند. در صورت عدم اقدام موثر برای مقابله با این سرکوب گری های نظامی، میانمار در وضعیت بحرانی‌تری قرار می‌گیرد.

سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشر نسبت به اقدامات سرکوب‌گرانه نظامیان در میانمار علیه معترضان غیرمسلح ابراز نگرانی کردند.

چندی پیش، سازمان ملل اعلام کرد: بر اثر تشدید بحران کنونی میانمار به دلیل کودتا و مسائل اقتصادی انتظار می‌رود میلیون‌ها نفر در آینده با قحطی و گرسنگی مواجه شوند.

از ابتدای فوریه کشور میانمار با بحران بی سابقه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند. بحرانی که با کودتای نظامی علیه آنگ سان سوچی، رهبر غیر نظامی میانمار و تنی چند از مقامات دولتی از سوی نیرو‌های ارتش کلید خورد و موج اعتراضات و درگیری‌های سراسری توام با سرکوب‌های مرگبار را به همراه داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار