مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از ورود سامانه بارشی و نفوذ پرفشار خزری از بعدازظهر امروز در سطح استان خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی و با تاکید بر هشدار هواشناسی صادره، از بعدازظهر امروز (سه شنبه ۷ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی و نفوذ پرفشار خزری به منطقه ضمن وزش باد (در مناطق شمالی و مرکزی با سرعت تند) و رشد ابر‌های همرفتی در مناطقی از استان بارش باران (غالباٌ به صورت رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد با احتمال تگرگ) پیش بینی می‌شود.

او بیان کرد: ناپایداری‌های جوی تا صبح پنج شنبه (۹ اردیبهشت) تداوم داشته و تمرکز بارش‌ها بیشتر در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده، هرچند از شرایط محلی در ساعات بعدازظهر رگبار موقتی نیز دور از انتظار نیست.

محمدی افزود: مجدداً از عصر جمعه (۱۰ اردیبهشت) با تشدید ناپایداری‌ها و نفوذ توده هوای خنک به استان، آسمان استان ابری شده و تا اواسط هفته آینده ضمن کاهش محسوس دمای هوا در ساعاتی از شبانه روز شاهد بارش باران گاهی بصورت رگبار باران خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.