آیت‌الله مصطفی محامی گفت: تقدیر و تشکر عملی از کارگران باید انجام شود و با همت بلند بدنبال توسعه کمی و کیفی اقشار کارگر و گشایش زندگی آنان باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان آیت‌الله مصطفی محامی در نشست مشترک با مدیرکل کار رفاه و امور اجتماعی و جمعی از نمایندگان تشکل‌های کارگری استان گفت: جامعه کارگری یک جامعه گسترده و سنگ زیرین آسیا در عرصه‌های تولید و اقتصاد هستند.

وی با بیان اینکه کارگران همواره مورد توجه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده‌اند به گونه‌ای که ایشان همواره در فرمایشات خود به این قشر از جامعه توجه ویژه داشته‌اند افزود:متاسفانه در شرایط کنونی کشور با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستیم و اقشار محروم‌تر و قشر کارگری تحت فشار بیشتری هستند و رنج بیشتری را تحمل می‌کنند و نیاز است تا برای پشتیبانی از آن‌ها عملا وارد کار شویم و تنها به حرف بسنده نکنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا کاهش سود کارفرما‌ها و از طرفی افزایش دستمزد نیرو‌ها بخشی از کار این است که بر حفظ مشاغل کنونی تحفظ شود تا ریزشی نداشته باشیم و سپس باید تلاش کنیم تا جامعه کارگری ما توسعه‌یافته و رشد و شکوفایی اقتصاد کشور حاصل شود.

وی اظهارداشت: در ارائه گزارش محتوایی باید مشخص شود که خروجی کار چه چیزی بوده و اقدامات انجام شده و اینکه آیا نسبت به سال گذشته وضعیت قشر کارگری بهتر یا بدتر شده است.

آیت‌الله محامی با اشاره به اینکه برای مشخص کردن این موضوع باید درنظر گیریم که چه کار‌هایی نیاز بوده و چه تلاش‌هایی انجام شده خاطرنشان کرد: پرهیز از تعارفات و تشریفات و پرداختن به محتوا ضروری است.

وی با اشاره به اینکه وجود تیم همراه، همکار و دغدغه‌مند فرصت خوبی برای بیان و رسیدگی به مشکلات در این حوزه است بیان کرد:برای دستیابی به نتیجه مطلوب در حل مشکلات کارگران باید ابتدا فهرستی از مشکلات را تهیه سپس دسته‌بندی، اولویت‌بندی و در نهایت زمان‌بندی لازم برای پیگیری و حل آن را در نظر گیریم.

مهرداد جهاندیده مدیرکل کار، رفاه و امور اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه در سال گذشته پرداخت و گفت: بیش از ۳۲۰ عنوان برنامه با همکاری سازمان بسیج کارگری، خانه کارگر و واحد‌های کارگری و کارخانجات استان امسال به مناسبت هفته کار و کارگر پیش‌بینی شده که بخش عمده آن بصورت مجازی و با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای و بخشی دیگر نیز به شکل محدود و با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار