مدیریت تعمیرات سد و نیروگاه مسجدسلیمان از آغاز عملیات تعمیر ژنراتور ۲۵۰ مگاواتی واحد ۳ این نیروگاه به منظور پایداری شبکه برق خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم شجاعی مدیریت تعمیرات سد و نیروگاه مسجدسلیمان در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان گفت: با توجه به عمر ژنراتور‌های این نیروگاه و حادثه‌ای که در سال ۱۳۹۸ برای ژنراتور واحد ۲ نیروگاه رخ داد، پس از بررسی‌های لازم و تشکیل جلسه‌های فنی میان معاونت فنی و مهندسی شرکت تولید و بهره برداری سد شرکت تعمیرات این ناحیه و با هماهنگی مجموعه معاونت سد و نیروگاه سازمان آب و برق استان، آغاز عملیات تعمیرات اصلاحی بر روی ژنراتور واحد ۳ در دستور کار گرفت.

او افزود: شناسایی و اصلاح همه نقاط pd در قسمت overhang سیم پیچ ژنراتور بر اساس روش‌های استاندارد، شناسایی و تعویض کپ‌های روی شینه‌های در معرض استرس. عملیات lashing در نقاط آسیب دیده نخ بندی شده ژنراتور، شستشوی سیم پیچ و قطب‌ها، رنگ آمیزی سیم پیچ با رنگ عایقی و انجام تست‌های لازم جهت اطمینان از عایق ژنراتور و قطب‌ها از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه به شمار می روند.

شجاعی تصریح کرد: همه اقدامات یاد شده به منظور بالا بردن ضریب اطمینان بهره برداری جهت پایداری شبکه قدرت در زمان پیک شبکه و کمک به برق رسانی پایداری و مستمر به شبکه برق سراسری انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.