رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: در فروردین بالاترین خیز کرونا را از ابتدای شیوع بیماری در شهرستان با ۴۷۶ مورد ابتلا تجربه کردیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عادل مقدس رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان بیان کرد: در فروردین امسال از بین ۱۸۰۰ تست کرونا در شهرستان، ۴۷۶ مورد مثبت بود که این میزان بیشترین موارد ابتلا از ابتدای شیوع کرونا تا کنون است.

او افزود: بر این باور هستیم که دو برابر این تعداد، به دلایل مختلف برای انجام تست مراجعه نکرده‌اند که این موضوع نشان از وضعیت خطرناک شیوع و ابتلا به این بیماری دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان ادامه داد: ۵۶ درصد بیماران شناسایی‌شده مرد و ۴۴ درصد زن هستند و در این‌ بین سالمندان بیشترین ابتلا را داشتند.

مقدس گفت: اوج بیماری در شهرستان کاهش نیافته و روزانه دست کم ۱۰ مورد بستری بیماران کرونایی را در بیمارستان امام حسین (ع) اهرم شاهد هستیم.


بیشتر بخوانید


او به تزریق واکسن کرونا هم اشاره کرد و افزود: در مرحله اول ۴۹۰ دوز واکسن به گروه‌های بهداشت و درمان، پاکبانان مواجه با زباله‌های عفونی و بالای ۵۰ سال سن، جانبازان بالای ۵۰ درصد، بیماران پیوند اعضا و دیالیزی و کارکنان هلال‌احمر تزریق شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان بیان کرد: در چند روز آینده وارد مرحله دوم واکسیناسیون با تزریق واکسن به گروه‌های افراد بالای ۸۰ سال و بیماران زمینه‌ای می‌شویم و این روند طبق سند ملی واکسیناسیون برای سایر گروه‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.