مدیرکل استاندارد گلستان از صدور ۸۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های واحد‌های تولیدی استان، در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  رضا دهدشتی زاده مدیرکل استاندارد گلستان گفت: علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید‌کننده یا ارائه‌کننده خدمت به رعایت ضوابط و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد‌های ملی و همچنین اطمینان خاطر در مصرف کننده است.

او افزود: در سال گذشته در جلسات کمیته علائم و کنترل کالا ۸۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های واحد‌های تولیدی استان صادر شد که از این تعداد ۷۹ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و ۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی بوده است.

دهدشتی زاده ادامه داد: بر اساس برنامه ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران، صدور ۷۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری بر عهده اداره کل استاندارد استان گلستان بوده  که تحقق ۱۱۰ درصدی عملکرد در این بخش رخ داده است.

دبیرشورای استاندارد استان گلستان گفت: این پروانه‌های صادر شده در صنایع غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی، شیمیایی و بسته بندی و سلولوزی، خودرو و نیرو محرکه، مکانیک و فلز شناسی بوده است.

او افزود: هر قدر در زمینه گسترش استاندارد سازی در جامعه به ویژه محصولات صنعتی، کشاورزی و خدماتی و ترویج آن تلاش و کوشش شود اقتصاد جامعه محکم‌تر می‌شود.

دهدشتی زاده افزود: طی سال ۹۹، ۴۶ پروانه اجباری ابطال، ۴۸ پروانه اجباری تمدید، ۱۴ پروانه اجباری تعلیق و ۲۲ پروانه اجباری نیز رفع تعلیق شده است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار