معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مردم برای تزریق واکسن کرونا، به مراکز درمانی مراجعه نکنند ، با افرادی که باید واکسن دریافت کنند تماس گرفته خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمدی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: فعلاً مردم هیچ مراجعه‌ای به مراکز درمانی برای تزریق واکسن کرونا نداشته باشند و بر اساس پرونده پزشکی، از طریق مراکز جامع سلامت، با افرادی که باید واکسن دریافت کنند تماس گرفته خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سیب وزارت بهداشت، تمامی افراد باید دارای پرونده خانوار باشند و آن دسته از افرادی که پرونده خانوار برای آن‌ها تشکیل نشده است، تا یکی دو روز آینده باید در سامانه‌های اعلام شده برای تشکیل پرونده سلامت و دریافت واکسن کرونا ثبت نام کنند.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در حال حاضر ۱۹ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در استان قزوین در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند.

محمدی بیان داشت: فرایند اختصاص و تزریق واکسن کرونا بسیار حساس است و واکسن‌های وارداتی به کشور، دارای عوارض بسیار ناچیز هستند و حتی شانس لخته خون در افرادی که واکسن آسترازنکا را دریافت می‌کنند نیز بسیار پایین است.

وی افزود: آن دسته از افرادی که واکسن‌های موجود را دریافت می‌کنند، به هیچ وجه درگیر مراحل سخت و خطرناک کرونا نخواهند شد.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، هر چقدر ویروس کرونا جهش بیشتری پیدا کند، این احتمال که ویروس کرونای هندی، میزان افراد بیشتری را مبتلا کند نیز بیشتر است.

وی افزود: همه بیمارستان‌های استان قزوین در خیز جدید بیماری موظف هستند بیماران مبتلا را پذیرش کنند و در حال حاضر تمامی ظرفیت بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، نظامی و صحرایی در اختیار بیماران کرونایی است.

محمدی اظهار داشت: دارو‌های متعددی که تأثیر آن‌ها در بهبود بیماران کرونایی اثبات شده است، در استان قزوین نیز در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار می‌گیرد.

اصناف در صدر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

فرج زاده ها، رئیس اتاق اصناف قزوین نیز در گفت وگوی تلفنی با برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: در استان قزوین ۴۲ هزار واحد صنفی و در شهر قزوین نیز بیش از ۲۱ هزار واحد مشغول به کار هستند که در ۱۴ ماه گذشته که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، ترویج رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفت، اما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ، به هیچ وجه این دستورالعمل‌ها به هیچ وجه رعایت نمی‌شود.

وی افزود: پرونده اصناف متخلف که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرده اند به تعزیرات ارسال شده است، اما همچنان در اصناف سنتی مستقر بازار و همچنین فروشگاه‌های بزرگ، قوانین و مقررات رعایت نمی‌شود.

فرج زاده‌ها خاطرنشان کرد: در ۱۴ ماه اخیر، علیرغم همکاری خوب اصناف با ستاد استانی کرونا، اما هیچگونه حمایتی از اصناف در برابر بیمه، بانک و یا مالیات نشده است.

قزوین بالاتر از میانگین کشوری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

حبیبی، جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین در گفت وگوی تلفنی با برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: بازار و کسبه استان قزوین به ویژه در سال گذشته همکاری خوبی داشتند به طوری که در یک فراخوان عمومی، بیش از ۳۰ هزار صنف تعطیل کردند و تنها اصنافی که کالا‌های اساسی مردم را تأمین می‌کردند باز بودند و با آن دسته از اصناف متخلف نیز برخورد شده است.

حبیبی خاطرنشان کرد: در پیک چهام ما درگیر ویروس خطرناک انگلیسی شدیم که فراگیری آن بیش از ویروس چینی بوده و بیشتر مراجعه مبتلایان به مراکز درمانی، خانوادگی است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین تصریح کرد: در دو هفته قبل میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف و مردم، به نسبت میانگین کشوری بهتر است و چنانچه رعایت این دستورالعمل‌ها به بیش از ۹۰ درصد نرسد، میزان ابتلا و بستری‌های کرونایی در استان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: هم سیستم مالیاتی و هم سیستم بانکی باید امسال نیز، همانند سال گذشته با اصناف همکاری کنند و هر هفته در بخش حوزه‌های اقتصادی ستاد ملی کرونا نیز درباره حمایت از اصناف تصمیمات خوبی گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار