به منظور جلوگیری از بحران آب در شهرستان پاوه، صرفه جویی در مصرف امری ضروری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سالم مرادی مدیر امور آبفای شهرستان پاوه گفت : خشکسالی‌های چند سال اخیر، شیوع ویروس کرونا و کاهش نزولات آسمانی از ۶۷۰ میلیمتر در پارسال به ۴۷۸ میلیمتر در سال آبی جاری باعث افزایش سرانه مصرف و برداشت بی رویه از آب‌های سطحی و زیرزمینی شده و وضعیت آب شهرستان را به سطح بحران نزدیک کرده است.

او گفت : شهرستان پاوه دارای ۵ شهر با ۱۷ هزار مشترک و ۹ هزار و ۱۰۰ مشترک روستایی است که نیاز آبی شهر با ۱۷۰ لیتر در ثانیه، از ۴ حلقه چاه و ۶ دهنه چشمه با حداکثر تولید ۱۰۰ لیتر در ثانیه تامین می‌شود. تعداد روستا‌های شهرستان، ۴۲ روستا است که از این تعداد ۳۰ روستا با نیاز آبی ۷۰ لیتر در ثانیه تحت پوشش این امور قرار دارد که منابع تامین آب آن‌ها از ۸ حلقه چاه با حداکثر تولید ۵۰ لیتر در ثانیه آب تامین می‌شود.

او افزود: با توجه به کاهش آبدهی چشمه‌ها و چاه‌های شهرستان و مقایسه آن با مدت مشابه پارسال میزان آبدهی آن‌ها به کمتر از یک سوم رسیده است، که همین امر نشان دهنده تنش آبی در شهرستان و سالی بحرانی از نظر تامین و توزیع آب شرب خواهد بود.

مدیر امور آبفا پاوه با اشاره به آبرسانی سیار به ۱۸ روستای شهرستان و بخشی از شهر بانه وره افزود: عمده تنش آبی ما در شهرستان پاوه مربوط به شهر پاوه و شهر بانه وره است، مشکل تنش آبی چند روستا و ۲ شهر شهرستان با طرح نوبت دهی فشرده به صورت موقت مدیریت شده است، که در صورت ادامه دار بودن تنش آبی ما با بحران گسترده در شهرستان روبرو خواهیم شد.

مرادی گفت: با توجه به در پیش بودن فصل گرم سال، شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی، از مردم درخواست داریم تا حد امکان مدیریت مصرف را سرلوحه خود قرار داده، تا بتوانیم فصل گرم سال را به خوبی مدیریت کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.