تبلیغات کلاهبرداری در فیسبوک و گوگل ماندگار هستند

فیسبوک و گوگل متهم به عدم اقدام مؤثر در برابر تبلیغات کلاهبرداری شدند و گزارشات منتشره نشان می دهد این تبلیغات از این دو پلتفرم حذف نمی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نیوز لدر؛ تحقیقات گروه مصرف کننده به نام (Which?) در انگلستان نشان می‌دهد که ۳۴ درصد از افرادی که قربانی تبلیغات کلاهبرداری در گوگل شدند، گزارشاتی را به این شرکت فرستادند، ولی دیدند که این تبلیغات از گوگل حذف نشده و ۲۶ درصد از کاربران نیز درباره فیسبوک این حرف را زدند. هر دو شرکت گفتند که تبلیغات جعلی را حذف می‌کنند و چنین محتوایی در سیستم عامل‌های آن‌ها مجاز نیست، اما گروه Which گفت که رویکرد واکنشی فعلی موثر نیست و از دولت انگلیس خواست تا کلاهبرداری آنلاین را در لایحه امنیت آنلاین قرار دهد.


بیشتر بخوانید


غول‌های فناوری بی اعتنا به گزارشات کاربران

تحقیقات این گروه نشان داد که بیش از یک چهارم (۲۷ درصد) از کسانی که قربانی تبلیغات کلاهبرداری شدند در فیسبوک بودند و حدود ۱۹ درصد از کاربران گوگل بودند. این مطالعه همچنین نشان داد که سطح پایین ارتباط با فرآیند‌های گزارش کلاهبرداری در این سیستم عامل‌ها در بین مردم وجود دارد، به طوری که ۴۳ درصد از کسانی که قربانی یک تبلیغ کلاهبرداری شده اند، اظهار داشتند که آن را به پلتفرمی که در آن دیده اند گزارش نکرده اند. حدود ۳۱ درصد گفته اند تبلیغ کلاهبرداری را گزارش نکرده اند، زیرا فکر نمی‌کردند کاری در این مورد انجام شود. گروه Which گفت این نتایج نشان می‌دهد که رویکرد جدیدی لازم است و آن‌ها خواستار این هستند که به سیستم عامل‌های آنلاین مسئولیت قانونی برای جلوگیری از ظهور آگهی‌های جعلی داده شود.

تبیلغات کلاهبرداری در فیسبوک و گوگل ماندگار هستند

عکس العمل گوگل و فیسبوک به آمارها

آدام فرانسه، کارشناس حقوق مصرف کننده گفت: "آخرین تحقیقات ما با رویکرد واکنشی که غول‌های فناوری از جمله گوگل و فیسبوک در واکنش به گزارش دادن محتوای کلاهبرداری انجام داده اند، اشکالات قابل توجهی را نشان داده است. سیستم عامل‌های آنلاین باید مسئولیت قانونی برای شناسایی، حذف و جلوگیری از محتوای جعلی در سایت خود داشته باشند. پرونده مربوط به کلاهبرداری در لایحه ایمنی آنلاین بسیار طاقت فرسا است. "

سخنگوی فیسبوک گفت: "فعالیت‌های کلاهبرداری در فیسبوک مجاز نیست و ما در تعدادی از صفحات گزارش شده توسط گروه Which اقدام کرده ایم. ۳۵۰۰ تیم از متخصصان ایمنی و امنیت در کنار هوش مصنوعی پیشرفته برای شناسایی و حذف فعالانه این محتوا کار می‌کنند، ما از مردم می‌خواهیم هرگونه فعالیت مشکوک را به ما گزارش دهند. تیم‌های ما هر ساله میلیارد‌ها حساب جعلی را غیرفعال می‌کنند و ما ۳ میلیون پوند به Citizens Advice برای ارائه یک برنامه جهت مقابله با کلاهبرداری در انگلیس کمک کرده ایم. "

تبیلغات کلاهبرداری در فیسبوک و گوگل ماندگار هستند

سخنگوی شرکت گوگل گفت: "ما به طور مداوم تبلیغات، سایت‌ها و حساب‌ها را بررسی می‌کنیم تا از مطابقت آن‌ها با خط مشی‌های شرکت اطمینان حاصل کنیم. در نتیجه اقدامات اجرایی ما (فعالانه و واکنش پذیر)، تیم ما بیش از ۳.۱ میلیارد تبلیغ را به دلیل نقض خط مشی‌ها مسدود یا حذف کرد. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار