مسؤل برنامه‌ی کاهش و کنترل طلاق بهزیستی خراسان رضوی گفت: تعداد تقاضا‌های طلاق در خراسان رضوی، نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن حاجی‌پور مسؤل برنامه‌ی کاهش و کنترل طلاق بهزیستی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۲۷ هزار و ۷۶۹ نفر تقاضای طلاق خود را در سامانه تصمیم ثبت کرده‌اند که نسبت به سال قبل از آن ۱۵۰۰ نفر بیشتر بوده است.

او با بیان اینکه میزان تقریبی سازش‌های متقاضیان طلاق، اندکی کاهش داشته افزود: میانگین سازش در متقاضیان طلاق حدود ۱۷ درصد است که نسبت به میانگین سال‌های گذشته، تفاوت محسوسی ندارد.

سازش‌ها بیشتر شده است

مسؤل برنامه‌ی کاهش و کنترل طلاق بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: بنا بر این داده‌ها، عدد سازش ۱۷ درصدی در متقاضیان طلاق سال ۹۹، نشانگر میزان بیشتری سازش نسبت به سال ۹۸ است، چون وقتی عدد مبنا بیشتر باشد درصد یا کسر این مبنا نیز بیشتر خواهد بود.

حاجی‌پور بیان کرد: اگر مبنا را تقاضای سال ۹۸ که ۲۶ هزار و ۲۶۸ نفر بوده در نظر بگیریم ۱۷ درصد آن ۴۴۶۵ نفر می‌شود که مشخص می‌کند در سال ۹۹ تعداد بیشتری از متقاضیان طلاق به سازش دست یافته‌اند.


بیشتربخوانید



او میزان طلاق‌های توافقی نسبت به کل طلاق‌ها در سال ۹۹ را ۶۰ درصد عنوان و تصریح کرد: همچنین ۸ درصد تقاضا‌ها با درخواست زوج و ۳۲ درصد با درخواست زوجه انجام شده است.

مسؤول برنامه‌ی کاهش و کنترل طلاق بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: فعلا سامانه در ۲۱ شهرستان استان فعال و به روز است و در ۱۱ شهرستان دیگر، متقاضیان طلاق مستقیما به ادارات بهزیستی مراجعه می‌کنند و سپس به دفاتر مشاوره همان شهر یا شهر مجاور ارجاع می‌شوند.

حاجی پور در خصوص میزان کلی تقاضای طلاق در طول عمر ۵ ساله‌ی سامانه تصمیم اظهار کرد: از خرداد ماه ۹۵ که سامانه تصمیم در خراسان رضوی راه‌اندازی شده تا پایان اسفند ۱۳۹۹ یعنی در فاصله ۵۷ ماه، در مجموع ۱۱۳ هزار و ۹۷۳ نفر در این سامانه تقاضای طلاق خود را ثبت کرده‌اند.

او در زمینه آمار افزایشی یا کاهشی طلاق در استان افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته جمعیت سیر نزولی داشته و همزمان، نرخ ازدواج نیز کاهش یافته، لذا نتیجه می‌گیریم که طلاق مانند سنوات قبل، روند افزایشی طی می‌کند و با تمام تلاشی که صورت می‌گیرد، هنوز موفق به کاهش این آمار نشده‌ایم.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.