متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک نحوه تغذیه در افطار و سحر را تشریح کرد.

دکتر جعفری، متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با تشریح نحوه تغذیه در افطار و سحر گفت: افراد روزه دار در ایام ماه مبارک رمضان، به دلیل اینکه در طی روز دستگاه گوارششان فعالیت نکرده در وعده افطار باید از مواد غذایی سبک مانند سوپ رقیق استفاده کنند.

جعفری افزود: غذا‌های سنگین در وعده افطار باعث اختلال در دستگاه گوارش روزه داران می‌شود و همچنین افراد باید از نوشیدن چای زیاد در وعده افطار و سحری اجتناب کنند.

او اضافه کرد: روزه داران توجه داشته باشند که بهترین مایع قبل از شروع وعده سحر نوشیدن آب است و همچنین در وعده شام، روزه داران باید از مواد غذایی سبک که حاوی پروتئین هستند و میزان چربی در آن‌ها محدود است استفاده کنند.

این متخصص تغذیه بیان کرد: در ماه رمضان رژیم غذایی باید به گونه‌ای تنظیم شود که به بدن آسیبی وارد نشود و مهمترین آن تامین مایعات در فاصله‌ی زمانی افطار تا سحر است.

او ادامه داد: در ماه رمضان سه وعده‌ی اصلی سحر، افطار و شام وجود دارد و حذف وعده‌ی شام، پرخوری کردن در وعده‌ی افطار و مصرف شیرینی‌جات از رفتار‌های غلط غذایی محسوب می‌شوند.

جعفری تصرح کرد: توصیه می‌شود در وعده سحر از مواد غذایی استفاده کنیم که قدرت سیرکنندگی بالا، آب زیاد (سبزی و سالاد) داشته باشند و باعث افت قند نشوند و همچنین باید از خوردن مواد غذایی شور، پر چرب و سرخ‌شده اجتناب نمایند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.