با پیگیری نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، ۱۷۰ میلیارد ریال برای حل مشکل شوری رودخانه جره در دهستان کهمره سرخی اختصاص داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم عزیزی اظهار داشت:با توجه به اینکه روستا‌های جمالی و بکدانه در فاصله حدود ۱۰ کیلومتری از گنبد نمکی (محل شور شدن آب رودخانه) قرار گرفته، شوری آب باعث ایجاد خسارت بسیار به باغات و کشاورزی این منطقه شده است.

او افزود: به همین دلیل نیاز به اقدام فوری جهت حل مشکل روستا‌های بکدانه و جمالی بود که با پیگیری‌های لازم، تامین اعتبار آن انجام شد.

عزیزی بیان کرد: بنا بر بازدید میدانی و نظر کارشناسان، ایجاد یک خط انتقال ۱۰ کیلومتری می‌توانست شوری آب را به پایین دست انتقال داده و روستا‌های مذکور را از محدوده شوری در آورد، اما به دلیل کمبود اعتبار پروژه راکد مانده بود.

نماینده شیراز و زرقان تصریح کرد: برای تامین اعتبار این پروژه مکاتبات لازم با سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد و صد درصد اعتبار که ۱۷۰ میلیارد ریال بود، اختصاص یافت.

لازم به ذکر است مطالعه و اجرای طرح مدیریت و کنترل شوری آب رودخانه جره از سال ۱۳۷۹ کلید خورد و قرار بود در ۳ فاز اجرا شود که جدا از فاز یک پروژه، تاکنون این امر صورت نگرفته است.

امسال با پیگیری مجدانه ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان در مجلس، فاز دوم پروژه که احداث خط انتقال آب برای انتقال شوری به پایین دست خواهد بود، تامین اعتبار شد.

روستا‌های بکدانه و جمالی در جنوب شهر شیراز و در دهستان کهمره سرخی واقع شده و سالهاست کشاورزان و باغداران منطقه با مشکل شوری آب مواجه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.